Home

Tuesday, August 20, 2013

အေျခခံဥပေဒ အသစ္ေရးဆြဲျပဌာန္းႏိုင္ရန္ ။

အေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲေနခဲ႔တဲ႕အခ်ိန္ ( အမ်ဳိဳးသားညီလာခံ က်င္းပခဲ႔တဲ႔ အခ်ိန္) တုန္းကႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္မွာ ျငင္းခုန္စရာေတြရွိခဲ႔သလိုႏိုင္ငံေရးမုန္တိုင္းေတြလည္း ျပင္းထန္ခဲ႔တာအမွတ္ရၾကမယ္လို႕ ယူဆပါတယ္။ အမ်ိဳးသားညီလာခံ လမ္းေၾကာင္းကတစ္ဆင္႔လက္ရွိက်င္႕သံုးေနတဲ႔အေျခခံဥပေဒ အျမန္ေပၚေပါက္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းေျပာင္းလဲလာတဲ႔အခါ အေျခအေနသစ္ေပၚမွာရပ္တည္ၿပီး
ဒီမိုကေရစီျဖစ္ထြန္းေရးအတြက္ ဆက္လက္ႀကိဳးပမ္းလိုသူ ( အနည္းစု ) နဲ႕အမ်ိဳးသားညီလာခံကို ဆန္႕က်င္ၿပီး ဒီမိုကေရစီစနစ္နဲ႕မကိုက္ညီတဲ႕ အေျခခံဥပေဒတစ္ခု ေပၚေပါက္မလာဖို႕ႏိုင္ငံေရးအရ ဟန္႕တားလိုသူ( အမ်ားစု ) တို႕အၾကား သေဘာထားကြဲလြဲမႈမ်ား ေပၚေပါက္ခဲ႔ပါတယ္။ (ကၽြန္ေတာ္ကလက္ရွိအေျခခံဥပေဒကို မႏွစ္သက္ေပမယ္႔ အမ်ိဳးသားညီလာခံ အျမန္ဆံုးသတ္ၿပီးေရြးေကာက္ပြဲမ်ား အျမန္က်င္းပႏိုင္ေရးႏိုင္ငံေရးဝန္းက်င္သစ္ ေပၚထြန္းေရးကိုလက္ေတြက်တဲ႕ ႏိုင္ငံေရးလို႕ရွဳျမင္တဲ႕ လူနည္းစုထဲမွာပါဝင္တဲ႔အတြက္ႏိုင္ငံေရး သစၥာေဖာက္၊ စစ္တပ္အလိုေတာ္ရိလို႕ ကင္ပြန္းတပ္ခံခဲ႔ရတဲ႔အထဲမွာပါဝင္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကႏိုင္ငံေရးမွာ Dialogue ဆိုတဲ႕ စကားလံုးက လူႀကိဳက္မ်ားခဲ႔ၿပီး စစ္အစိုးရ၊အတိုက္အခံ (အထူးသျဖင္႔ )ေဒၚစုနဲ႕ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားသံုးပြင္႔ဆိုင္ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးႏိုင္ဖို႕ presure and compromise ဆိုတဲ႕ႏိုင္ငံေရးနည္းဗ်ဴဟာကို သံုးစြဲခဲ႔ၾကပါတယ္။ အတြင္းအျပင္ ညွပ္ပူးညွပ္ပိတ္ အစိုးရကိုအက်ပ္အတည္းေတြျဖစ္ေပၚေစျခင္းအားျဖင္႔ေနာက္ဆံုးတစ္ေန႕ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရးေသခ်ာေပါက္ျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ႔အယူအဆကို အမ်ားစုက လက္ခံခဲ႔ၾကတာပါ။

တပ္ရဲ႕ အေနအထားကို ေလွ်ာ႕တြက္ခဲ႔ၿပီး တပ္မွာ ႏိုင္ငံေရးဆႏၵလံုးဝမရွိႏိုင္တဲ႔အတြက္ တပ္ကိုႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ကေန
လံုးဝ ဖယ္ပစ္ရမယ္ဆို တဲ႔အယူအဆပါ။ ဒါေပမယ္႔ အတိုက္အခံတို႕ဘက္မွာ လံုေလာက္တဲ႔အင္အားမရွိတာရယ္၊လက္ေတြ႕က်တဲ႕ alternative strategy မရွိတာရယ္ေၾကာင္႔ ႏိုင္ငံေရးအရ ထိပ္တိုက္ေတြ႕မႈေတြျဖစ္ခဲ႔ရၿပီး
အစိုးရ၊လူထုနဲ႕ အတိုက္အခံတို႕အားလံုးအထိနာခဲ႔ရပါတယ္။(လံုေလာက္တဲ႔ အင္အားမရွိဘူးဆိုတာက စစ္တပ္ကို
ျပန္မတုိက္ႏိုင္တာကိုေျပာခ်င္တာမဟုတ္ပါဘူး။အဲဒီအခ်ိန္က ႏိုင္ငံေရးစနစ္ကိုအလ်င္အျမန္အေျပာင္းအလဲလုပ္ႏိုင္ေလာက္တဲ႔အင္အားမရွိတာကိုုဆိုလိုတာသာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါဟာ အတိုက္အခံေတြ လံုးဝအရည္အခ်င္းမရွိဘူးဆိူတဲ႔အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္မႈမရွိပါ။)တစ္နည္းအားျဖင္႔ တိုင္းျပည္ အထိနာခဲ႔ရပါတယ္။အခ်ိန္ကာလလည္းၾကာသင္႔တာထက္အမ်ားႀကီးပိုၾကခဲ႔ရပါတယ္။ တိုင္းျပည္ကို ထူေထာင္ႏိုင္ဖို႕
ေနေနသာသာ တစ္ေန႕တျခားဆိုးရြားလာတဲ႔ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးအေျခအေနဆိုးေတြကို လူထုကခါးဆည္းခံ႔ခဲ႔ၾကရပါတယ္။ႏိုင္ငံေရး အင္အားေတြလည္း ေလလြင္႔ဆံုးရွံဳးခဲ႔ရပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုမ်ားရဲ႕ ေစတနာမွန္ကန္ခဲ႔ေပမယ္႕ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္က လက္ေတြ႕နဲ႕ကင္းကြာခဲ႔မႈေၾကာင္႔ ႏိုင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲမ်ား ေႏွာင္႕ေႏွးခဲ႔ရပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးေတာ႔ အမ်ိဳးသားညီလာခံက ေရးဆြဲျပဌာန္းတဲ႔ အေျခခံဥပေဒပဲလက္ေတြ႕မွာေပၚေပါက္လာခဲ႔တယ္ဆိုတာ အားလံုးအသိပဲျဖစ္ပါတယ္။

ႏိုင္ငံေရးမွာ ေစတနာအမွားမွန္သမွ် ဟာ ႏိုင္ငံေရးသင္ခန္းစာမ်ားသာျဖစ္ၿပီးအမွားေတြအတြက္ ဘယ္သူ႕ဘယ္သူမွ အျပစ္တင္လို႕မရပါဘူး။ အားလံုးဟာ ကိုယ္႕ႏိုင္ငံတိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစလိုတဲ႔ေစတနာအရင္းခံၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္႔သေဘာထားကို ေျပာရရင္လည္းလက္ရွိအေျခခံဥပေဒကို မႀကိဳက္ပါဘူး။ တပ္က ႏိုင္ငံေရးမွာ
အေရးပါတဲ႔ေနရာယူထားတာကို ၾကည္႕ရံုနဲ႕ဒီမိုကေရစီစံႏွဳန္းေတြနဲ႕ကိုက္ညီမႈမရွိဘူးဆိုတာ ေျပာစရာမလိုပါဘူး။ အစိုးရကလည္း ဒီမိုကေရစီျဖစ္ၿပီလို႕ မေျပာဘဲဒီမိုကေရစီတည္ေဆာက္ဖို႕လိုတယ္လို႕သာ ေျပာဆိုတာျဖစ္ပါတယ္။
(ရွင္းရွင္းေျပာရရင္အေျခခံဥပေဒျပဌာန္းႏိုင္ဖို႕လူထုဆႏၵခံယူပြဲက်င္းပတုန္းက အေျဖကိုသိေနၿပီးသားမို႕ ေျခေညာင္းခံၿပီးမဲေတာင္သြားမထည္႕ခဲ႔ပါဘူး။)

လက္ရွိအေျခခံဥပေဒက ခုနက ေျပာသလိုပဲ ဒီမိုကေရစီမက်ေသးဘူးလို႕ဆိုေပမယ္႔ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို တျဖည္းျဖည္း
လက္ေတြ႕က်က် ထူေထာင္ဖို႕အေျခခံအခ်က္အလက္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတာ႔ပါဝင္ေနတာကို ေသေသခ်ာခ်ာေလ႔လာရင္
သိႏိုင္ပါတယ္။ လက္ေတြ႕မွာလည္း အေျခခံဥပေဒစတင္အသက္ဝင္တာနဲ႕ (ေရြးေကာက္ပြဲေတြ က်င္းပၿပီးလို႕ အစိုးရသစ္ဖြဲ႔ၿပီးတာနဲ႕ )သင္႔တင္႔ေလ်ာက္ပတ္တဲ႕ လြတ္လပ္ခြင္႔ေတြ တစတစ ရလာတာကို မျငင္းႏိုင္ပါဘူး။
မျပည္႕စံုေပမယ္႕ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ က်ယ္လာပါတယ္။ အစိုးရနဲ႕အတိုက္အခံတို႕ရင္းႏွီးမႈရလာပါတယ္။

ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈေတြ ရွိလာပါတယ္။ စီးပြားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးေမွ်ာ္လင္႕လို႔ ရလာပါတယ္။လက္ေတြ႕က်က် စိတ္ရွည္လက္ရွည္နဲ႕ အားထုတ္ၾကမယ္ဆိုရင္ ဒီမိုကေရစီပန္းတိုင္ကို အေရာက္လွမ္းႏိုင္ၾကမယ္ဆိုတာ ယံုၾကည္လို႕ရလာပါတယ္။

အခုေလာေလာဆယ္မွာ အေျခခံဥပေဒ ဖ်က္သိမ္းၿပီး အသစ္ေရးဆြဲျပဌာန္းေရးဆိုတဲ႕ ယူဆခ်က္ကအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး ၊၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲအႏိုင္ရေရး တို႕နဲ႕အတူ ထြက္ေပၚလာပါတယ္။
အမ်ိဳးသားညီလာခံကို ဆန္႕က်င္ခဲ႔သလိုပဲအေျခခံဥပေဒအသစ္ေပၚေပါက္ေရးဟာလည္းလက္ေတြ႕နဲ႕ကင္းကြာတဲ႔အယူအဆဆိုတာ ဒီေနရာကေန အတိအလင္းေျပာခ်င္ပါတယ္။တိုင္းျပည္ေနာက္တစ္ခါ မနာေတာ႔ဘဲ
အခ်ိန္ေတြ အင္အားေတြ ထပ္ၿပီးအလဟသ မျဖစ္ေတာ႔ဘဲ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကိုတည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ခိုင္ခိုင္မာမာ
ေပၚေပါက္ေစလိုတဲ႕ ရည္ရြယ္ရင္းျဖစ္ပါတယ္။လက္ရွိအခ်ိန္မွာ အေျခခံဥပေဒကိုအားလံုးသေဘာတူ ျပင္ဆင္ဖို႕ႀကိဳးစားျခင္းကလက္ေတြ႕မွာ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိပါတယ္။ တပ္ကလည္း တျဖည္းျဖည္းျပင္ဆင္တာကို
သေဘာတူမွာေသခ်ာပါတယ္။

( လက္ရွိအေျခခံဥပေဒကို ကၽြန္ေတာ္လည္းလံုးဝမႀကိဳက္တဲ႔အေၾကာင္းေျပာၿပီးပါၿပီ။ ) တပ္က ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ
အခ်ိန္ယူေရးဆြဲထားတဲ႕အေျခခံဥပေဒျဖစ္ရံုမွ်မက တပ္ရဲ႕ ေလာေလာဆယ္ပဓါနအက်ဆံုးတာဝန္ဟာ အေျခခံဥပေဒကိုကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္ေရးနဲ႕ဒီမိုကေရစီထူေထာင္ေရးမွာတပ္က ပါဝင္ေရး ဆိုတာ သတိျပဳရပါလိမ္႔မယ္။ ( ဒါဟာ တပ္ရဲ႕ ယူဆခ်က္သာျဖစ္ၿပီးမွန္တယ္မွားတယ္မေျပာလိုပါဘူး။လက္ေတြ႕က်က် ႏိုင္ငံေရးကို ခ်ဥ္းကပ္ၾကမွသာ
လုပ္သမွ်အရာထင္ၿပီးတိုင္းျပည္အက်ိဳးရွိမယ္႕အေၾကာင္းေျပာလိုရင္းျဖစ္ပါတယ္။)လက္ရွိအေျခခံဥပေဒကိုဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားေတြ ကာကြယ္ဖို႕ စနစ္တက်ေရးထားတာဆိုတဲ႔အယူအဆေတြ ေျပာစကားေတြက လူၿပိန္းဆန္ပါတယ္။ အဆင္႔မီတဲ႕ ဘယ္ႏိုင္ငံေရးသမားမွ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွန္ဖို႕စိတ္မဝင္စားပါဘူး။ တိုင္းျပည္ထူေထာင္ေရးကို ေဘးခ်ိတ္ၿပီးလက္စားေခ်ဖို႕မလုပ္ၾကပါဘူး။

အေျခခံဥပေဒကို ဖ်က္သိမ္းၿပီးအသစ္ေရးဆြဲဖို႕ႀကိဳးပမ္းတဲ႕ အလုပ္မွန္သမွ်ဟာတပ္နဲ႕ ဆန္႕က်င္ဘက္အသြင္ေဆာင္ေနပါတယ္။လက္ရွိအေျခခံဥပေဒဟာ ( လက္ရွိကာလမွာ )တပ္ကလံုးဝ ကာကြယ္ထားမယ္႔ ဥပေဒဆိုတာ
လက္ခံထားဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။
(ျပင္ဖို႕ေတာ႕လုပ္လို႕ရပါတယ္။ဖ်က္သိမ္းဖို႕ မႀကိဳးစားသင္႔တဲ႕အေၾကာင္းဆိုလိုခ်င္တာပါ။) ဒီလိုလုပ္ရတဲ႔
တပ္ရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်ယ္ကို တစ္ခြန္းထဲနဲ႕ ျပည္႕စံုေအာင္ေျပာရင္တိုင္းျပည္တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႕ တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးျဖစ္ပါတယ္။

ဒါလည္း အရပ္ဘက္နဲ႕မတူတဲ႕ တပ္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးခံယူခ်က္ပါ။ တပ္ကဒီလိုယူဆေနရတဲ႔ အေျခခံအေၾကာင္းတရားေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္ဆိုတာႏိုင္ငံေရးကုိ ( တစ္ကယ္ )လုပ္ေနသူတိုင္း က အခုဆိုရင္ သိရွိနားလည္ေနၾကပါၿပီ။

အေျခခံဥပေဒကို အခ်ိန္ကိုက္ ျပင္ဆင္ဖို႕ အားထုတ္ျခင္းကသာလက္ေတြ႕ႏိုင္ငံေရးျဖစ္ပါတယ္။
( ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲကို လက္ခံ ခဲ႔ ( ရ )သလိုပါပဲ။ ) ရာႏွဳန္းျပည္႕ဒီမိုကေရစီကို လူတိုင္းကလိုခ်င္ၾကေပမယ္႔ အခုဆိုရင္ အခ်ိန္ယူရမယ္ဆိုတာ လက္ခံတဲ႕ဘက္က အမ်ားစုျဖစ္လာပါၿပီ။အခုအတိုင္းေရွ႕ကို ေရြ႕ေနဖို႕လိုပါတယ္၊ ဒီမိုကေရစီ ရပါလိမ္႔မယ္။
တပ္ဘက္နဲ႕အရပ္ဘက္ ႏိုင္ငံေရးအရႏွစ္ဘက္လက္ခံႏိုင္တဲ႔ ဆံုမွတ္က လက္ရွိအေျခခံဥပေဒသာျဖစ္ႏိုင္ၿပီး
အဲဒီဆံုမွတ္ကေနသာအတူတကြ ေရွ႕ကို တိုးႏိုင္ပါလိမ္႔မယ္။ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖို႕ မူအားျဖင္႔ တပ္က သေဘာတူၿပီးသားပါ။ ဘယ္လိုျပင္မလဲ ဘယ္ေတာ႕ျပင္မလဲဆိုတာက အခ်ိန္အခါနဲ႕လံုးဝမဆိုင္ပါဘူး။

(အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ယူရမလဲဆိုတာ သတ္မွတ္မထားပါဘူး။) အေျခအေနနဲ႕သာလံုးဝသက္ဆိုင္ပါတယ္။
အဲဒီအေျခအေနဆိုတာconfidence building ပါပဲ။mutual trust building ပါပဲ။ႏွစ္ဘက္ ယံုၾကည္မႈ အျပည္႕အဝ
တည္ေဆာက္ႏိုင္တဲ႔အေျခအေနေရာက္တာနဲ႕ ဒီမိုကေရစီနဲ႕အျပည္႕အဝကိုက္ညီတဲ႕အေျခခံဥပေဒဟာ ေသခ်ာေပါက္ေပၚထြက္လာၿပီး ဒီမိုကေရစီလည္းအျပည္႕အဝရပါလိမ္႔မယ္။ယံုၾကည္မႈ အျပည္႕အဝတည္ေဆာက္ရရွိႏိုင္ဖို႕ ကို တပ္ဘက္ အရပ္ဘက္ ႏွစ္ဘက္စလံုးက ႀကိဳးပမ္းၾကဖို႕ရာကေတာ႔ သမိုင္းေပးတာဝန္ပါ။ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေရးအတြက္ဘာေတြလုပ္ဖို႕လိုတယ္ဆိုတာကိုေတာ႕ဒီေဆာင္းပါးရဲ႕ မူရင္းရည္ရြယ္ခ်က္မဟုတ္လို႕ တစ္ေၾကာင္း၊ျဖတ္သန္းထားၿပီးတဲ႔အေတြ႕အႀကံဳေတြအရ အားလံုးကလည္း သိၿပီးျဖစ္မွာမို႕ တစ္ေၾကာင္းေၾကာင္႔ ဒီေနရာမွာမေျပာလိုေတာ႔ပါ။ယံုၾကည္မႈကို အျပည္႕အဝ တည္ေဆာက္ႏိုင္တာေန႕ဟာတပ္ရဲ႕စိုးရိမ္ပူပန္မႈျဖစ္ေသာႏိုင္ငံေတာ္တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးကိစၥကိုလည္း (တပ္ဘက္ကေရာ အရပ္ဘက္ကပါ )အျပည္႕အဝ စိတ္ခ်လို႕ ရႏိုင္တဲ႔ေန႕ ျဖစ္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။

ယံုၾကည္မႈအျပည္႕အဝတည္ေဆာက္ႏိုင္တာနဲ႕ျပည္ေထာင္စုမၿပိဳကြဲေရး၊တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္မႈမၿပိဳကြဲေရး၊အခ်ဳပ္အျခာအာဏာတည္တံ႔ခိုင္ၿမဲေရး၊အမ်ိဳးသားျပန္လည္စည္းလံုးညီညြတ္ေရး စတာေတြကို အထူးတလည္
အားစိုက္ထုတ္ေနစရာမလိုဘဲ အရာရာျပည္႕စံုသြားမွာလည္းျဖစ္ပါတယ္။
( လက္ေတြမျဖစ္ေသးတာထားလို႕ အခု ေဒၚစု သမၼတရာထူးယွဥ္ၿပိဳင္ခြင္႔ရႏိုင္ေအာင္ အေျခခံဥပေဒျပင္ေပးမယ္ဆိုတဲ႔စကားမ်ိဳးၾကားလာရတာ၊ ဖက္ဒရယ္ကို လက္ခံေျပာဆိုလာတာေတြဟာအဲဒီ ယံုၾကည္မႈ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ျမင္႔မားလာလို႕သာျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးမွာ မျဖစ္ႏိုင္တာမရွိပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္တာကို ျဖစ္ႏိုင္ေအာင္လုပ္ရတဲ႔အလုပ္ပါ။ Politics means making the impossible possible ျဖစ္ပါတယ္။
လက္ေတြ႕က်က်ခ်ဥ္းကပ္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႕သာ လိုအပ္ပါတယ္။

ႏွစ္ဘက္ယံုၾကည္မႈအျပည္႕အဝတည္ေဆာက္ႏိုင္တဲ႕တစ္ေန႕မွာ ေပၚထြက္လာတဲ႔ အေျခခံဥပေဒဟာ လက္ရွိအေျခခံဥပေဒကို ဒီမိုကေရစီနဲ႕ စံႏွဳန္းျပည္႕ကိုက္ညီေအာင္အေကာင္းဆံုျပင္ဆင္ထားတာလည္း
ျဖစ္ႏိုင္သလို သန္းေျခာက္ဆယ္လည္းအျပည္႕အဝသေဘာက်လက္ခံတဲ႕တပ္မေတာ္ကလည္း သန္းေျခာက္ဆယ္နဲ႕ ထပ္တူတပ္မွ် အျပည္႕အဝသေဘာတူလက္ခံတဲ႕အသစ္စက္စက္ေရးဆြဲျပဌာန္းေသာ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒသစ္လည္း အမွန္တစ္ကယ္ ျဖစ္ႏိုင္ပါေၾကာင္းယံုၾကည္တဲ႔အတိုင္း ရိုးသားစြၾတင္ျပလိုက္ပါတယ္ ။ ။

ပိုက္တင္