Home

Tuesday, July 7, 2015

ကိုယ့္သမိုင္း ကိုယ္ေရြး၊ ကိုယ့္သမိုင္း ကိုယ္ေရး

ဒီမိုကေရစီလို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔က လြတ္လပ္ခြင့္လို႔ပဲ သေဘာေပါက္ၾကပါတယ္။ လြပ္လပ္ခြင့္ ဆိုေပမယ့္ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာ ကိုယ္လုပ္ခြင့္ေတာ့ မရွိဘူးဆိုတာလည္း သေဘာေပါက္သင့္ပါတယ္။ ဒါကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့အစိုးရ အပါအ၀င္  ႏိုင္ငံတြင္းမွာရွိတဲ့ ႏိုင္ငံသားအားလုံးကလည္း သေဘာေပါက္ဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အေျခခံျဖစ္တဲ့ လြတ္လပ္ခြင့္ ဆိုတာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းရဲ႕ လြတ္လပ္ခြင့္ ဆိုေပမယ့္ သူတစ္ပါးကို မထိခိုက္တဲ့ လြတ္လပ္ခြင့္ျဖစ္မွသာ လြတ္လပ္ျခင္းရဲ႕အရသာကို ႏိုင္ငံသားအားလုံး ခံစားႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္က ဒီမိုကေရစီဆိုတာ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ အစိုးရမွာပဲ တာ၀န္ရွိတာမဟုတ္ဘဲ၊ ႏိုင္ငံတြင္းမွာရွိတဲ့ ႏိုင္ငံသားအားလုံးမွာလည္း တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ တာ၀န္ကလည္း
အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ အစိုးရမွာပဲ တာ၀န္ရွိတာ မဟုတ္ဘဲ၊ ႏိုင္ငံတြင္းမွာရွိတဲ့ ႏိုင္ငံသားအားလုံးမွာလည္း တာ၀န္ရွိပါတယ္။ အစိုးရကခ်ည္း ဒီမိုကေရစီ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာေအာင္ ဖန္တီးရမွာမဟုတ္ဘဲ၊ ႏိုင္ငံတြင္းမွာရွိတဲ့ ႏိုင္ငံသားအားလုံးကလည္း ဒီမိုကေရစီ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာေအာင္ ဖန္တီးရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီမိုကေရစီအစိုးရဆိုတာ Of the people, By the people, For the people ဆိုတာေၾကာင့္ လူထုရဲ႕အာဏာဟာ အေရးပါတယ္။ အစိုးရက ႏိုင္ငံတြင္းမွာရွိတဲ့ လူထုအားလုံးရဲ႕ လိုလားတဲ့ဆႏၵေတြကို နည္းမွန္လမ္းမွန္နဲ႔ ျဖည့္ဆည္း ေပးျခင္းျဖင့္သာ ဒီမိုကေရစီကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
အစိုးရက လူထုအႀကိဳက္ လူထုတင္ေျမွာက္လိုက္တဲ့ လူထုကိုယ္စားျပဳအစိုးရ ျဖစ္ရမယ္။  အစိုးရျဖစ္ေအာင္ တင္ေျမာက္လိုက္တဲ့သူေတြကလည္း လူထုျဖစ္ရမယ္။ အစိုးရအျဖစ္ တင္ေျမာက္လိုက္ရျခင္းကလည္း လူထု ေကာင္းက်ဳိးးကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးဖို႔ ျဖစ္ရမယ္။ လူထုက မႀကိဳက္လို႔ျဖစ္ေစ၊ လူထုအက်ဳိး မေဖာ္ေဆာင္ေပးႏိုင္လို႔ ျဖစ္ျဖစ္၊ တိုင္းျပည္တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းေအာင္ မထိန္းသိမ္းႏိုင္လို႔ျဖစ္ေစ၊ လူထုက အခ်ိန္မေရြး ျဖဳတ္ခ်လို႔ရမယ့္ အစိုးရမ်ဳိးျဖစ္ရမယ္။ လူထုကိုယ္စားေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ေပးလိုက္တဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြဟာ လူထုလက္ခံ သေဘာတူၿပီးျဖစ္တဲ့ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒနဲ႔အညီ လူထုထံမွ အာဏာကို အတိအက်ခံယူၿပီး လူထုက ေပးအပ္ထားတဲ့ တာ၀န္၀တၱရားအျဖစ္ က်င့္သုံးတဲ့အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ျဖစ္တယ္။ လူထုကို တစ္ေသြး တစ္သံ တစ္မိန္႔ အာဏာနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းက ဒီမိုကေရစီမဟုတ္ဘူး။ လူထုကို အမိန္႔ေပးၿပီး မ်က္စိမွိတ္ လုိက္နာေစျခင္းထက္ လူထုက ျပန္လည္ေ၀ဖန္ႏိုင္တဲ့စနစ္သည္သာ ဒီမိုကေရစီသေဘာေဆာင္တယ္။  ဒီမိုကေရစီစနစ္မွာ လူထုကို ပိတ္ပင္ တားဆီးဖို႔ မဟုတ္ဘဲ၊ လူထုကို လမ္းဖြင့္ေပးထားဖို႔သာျဖစ္တယ္။ လူထုက တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့အစိုးရအဖြဲ႕ကို  တိုက္႐ိုက္ျဖစ္ေစ၊ သြယ္၀ိုက္၍ျဖစ္ေစ ပါ၀င္ပတ္သက္ ျခယ္လွယ္ခြင့္ရွိတဲ့ အစိုးရစနစ္ကိုသာ ဒီမိုကေရစီစနစ္လို႔ ေခၚတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းရွင္လူ၊ ျပည္သူလူထုအားလုံးအပါအ၀င္ ႏိုင္ငံတြင္းမွာရွိတဲ့သူေတြ အားလုံးကလည္း မိမိတို႔ရဲ႕ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးျဖစ္တဲ့ ဒီမိုကေရစီကို မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ တည္ေဆာက္ရမယ္။ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲေအာင္၊ အင္အားေကာင္းမြန္ ေအာင္ ႀကိဳးစားရမယ္။ လူထုက အားေကာင္းမွ အားေကာင္းတဲ့အစိုးရကို ရမွာျဖစ္တယ္။ လူထု အားေကာင္းဖို႔က လူထု ညီၫြတ္ဖို႔၊ လူထု စည္းလုံးဖို႔လိုသလို၊ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာ ကိုယ္လုပ္တဲ့ လြတ္လပ္ခြင့္ မျဖစ္ဖို႔နဲ႔ သူတစ္ပါးကို မထိခိုက္တဲ့ လြတ္လပ္ခြင့္ကိုေတာ့ သေဘာေပါက္ဖို႔ လိုတယ္။
ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ႏိုင္လိုမင္းထက္ျပဳက်င့္မႈ၊ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈ၊ ဆူပူအၾကမ္းဖက္ၿပီး တိုင္းျပည္ ဖ႐ိုဖရဲျဖစ္ေစမႈ ေတြကေန ကင္းစင္ေစတဲ့စနစ္ ျဖစ္တယ္။ ဒီမိုကေရစီစနစ္မွာ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုထုတ္ေဖာ္ခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ ယုံၾကည္ ကိုးကြယ္ခြင့္၊ ေၾကာက္႐ြံ႕ေနရျခင္းမွ ကင္းလြတ္ခြင့္တို႔ ရွိရမယ္။ ဒီမိုကေရစီစနစ္မွာ တရားဥပေဒစိုးမိုးနဲ႔ ပတ္သက္ရင္လည္း လူထုကို လြတ္လပ္ခြင့္ေပးရမယ္။ အစိုးရဆိုတာ လူထုရဲ႕လြတ္လပ္ခြင့္ကို မထိပါးရဘူး။ လူထုရဲ႕လြတ္လပ္ခြင့္ကို ထိပါးေႏွာက္ယွက္ၿပီး ဒီမိုကေရစီအစိုးရလို႔ ေၾကျငာခြင့္မရွိဘူး။
အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာ ဒီမိုကေရစီကို ေျပာင္းလဲေဖာ္ေဆာင္ေနတဲ့ ကာလေရာက္မွပဲ၊ ေခတ္အဆက္ဆက္ အတူတကြ ေနထိုင္လာခဲ့ၾကတဲ့ လူနည္းစုလူမ်ဳိးစုေတြကို လူမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ မတူကြဲျပားမႈကို အေၾကာင္းျပၿပီး ႏိုင္လိုမင္းထက္ျပဳက်င့္မႈေတြ၊ ေနအိမ္ေတြက ေမာင္းထုတ္၊ အရွင္လတ္လတ္ မီး႐ႈိ႕သတ္ျဖတ္မႈေတြ၊ ဥစၥာပစၥည္းကို အေခ်ာင္ရလိုမႈနဲ႔ လုယက္တာေတြ၊ မိသားစုေတြကို ဒုကၡသည္ စခန္းေတြမွာ ထားၿပီး လူသားဆန္တဲ့ စိတ္ကင္းမဲ့ကာ လုံၿခံဳမႈ မေပးတာေတြ၊ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ မေပးတာေတြနဲ႔ ႀကဳံေတြ႕ေနရတာေတြ ၾကားရ ျမင္ရတာေတြက စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္ရပါတယ္။
လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုခြင့္၊ ေရးသားထုတ္ေ၀ခြင့္ေတြနဲ႔ လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈေတြက အမည္ခံသာျဖစ္ၿပီး တကယ့္လက္ေတြ႔မွာေတာ့ ဘာသာျခားတို႔ရဲ႕အထြဋ္အျမတ္ထားရာ ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္ေတြ၊ စာသင္ေက်ာင္းေတြ၊ သခၤ်ဳိင္းေတြ ဖ်က္ဆီးပစ္ၿပီး လူနည္းစု လူမ်ဳိးစုတို႔ရဲ႕သမိုင္းကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ေနမႈေတြလည္း ေတြ႕ေနရပါတယ္။ လူထုအားလုံးက က်ီးလန္႔စာစားဘ၀နဲ႔ ေၾကာက္႐ြံ႕ထိတ္လန္႔ေနရတဲ့ဘ၀မွာ ေနထိုင္ရတယ္။
အမ်ဳိးသားရင္ၾကားေစ့ေရးလို႔ေျပာကာ အမည္ခံၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြ က်င္းပအေယာင္ျပၿပီး၊ တစ္ဖက္မွာ လူသားခ်င္း မစာနာတဲ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံသား အခ်င္းခ်င္းၾကား စစ္ပြဲေတြ ဆက္တိုက္ဖန္တီးေနၾကတာေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုေတြထဲမွာ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ေတြ၊ မိဘမဲ့ကေလးေတြ၊ လင္ေသသားဆုံး မုဆိုးမေတြနဲ႔ ေျခက်ဳိးလက္ျပတ္ ခိုကိုးရာမဲ့ေတြလည္း ျပည့္ႏွက္ေနပါၿပီ။ လက္နက္အသင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေခတ္ကို ျပန္လည္ ေဖာ္ေဆာင္ေနသလား၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလို႔ ေျပာၿပီး တိုင္းျပည္ဘ႑ာ ကိုယ္က်ဳိးအတြက္ အသုံးခ်ေနၾကသလား လို႔ေတာင္ ထင္မွတ္စရာပါ။
ဒါေတြဟာ ဆူပူအၾကမ္းဖက္ၿပီး တိုင္းျပည္ ဖ႐ိုဖရဲျဖစ္ေအာင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ လုပ္ေဆာင္ေနတယ္ဆိုတာ ထင္ရွား ပါတယ္။ လူထုရဲ႕လြတ္လပ္မႈကို ထိပါး ေႏွာက္ယွက္ေနတဲ့အတြက္ ဒီမိုကေရစီစနစ္နဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနၿပီး ဒီမိုကေရစီ အစိုးရလို႔ ေၾကျငာေနတာ ဘယ္လိုယုံၾကည္ရမွာလဲ။ ဒီမိုကေရစီအစိုးရလို႔ ေၾကျငာခြင့္မရွိဘူးလို႔ ယူဆမိပါတယ္။
တိုင္းျပည္တြင္းမွာ ဆူပူအၾကမ္းဖက္မႈေတြ ထူေျပာၿပီး လူထုက ဒီမိုကေရစီကို ဗရမ္းဗတာလို႔ ထင္ျမင္လာေအာင္၊  ဒီမိုကေရစီကို ေၾကာက္႐ြံ႕လာေအာင္၊ ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ေတြအေပၚ အျပစ္ျမင္ လာေအာင္၊ လူထုလိုလားတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ကို မုန္းတီးလာေအာင္၊ လူထုအတြက္ အရာရာစြန္႔လႊတ္ထားတဲ့ လူထုေခါင္းေဆာင္ကို သမိုင္းေသေအာင္ အကြက္ဆင္ ဖန္တီးၿပီး အာဏာကို ဆုတ္ကိုင္ထားလိုတဲ့ အာဏာရွင္တစ္စုရဲ႕ ေအာက္လမ္းနည္း၊ မသမာတဲ့နည္းေတြဆိုတာ လူထုက နားလည္သေဘာေပါက္ၾကၿပီး ဒီမိုကေရစီကို ယုံၾကည္ျမတ္ႏိုးတဲ့ လူထုေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ေခါင္းေဆာင္မႈေအာက္ကေန ေသြးစည္းညီၫြတ္စြာ ပူးေပါင္းပါ၀င္ လက္တြဲႀကိဳးပမ္းၾကမွသာ အာဏာရွင္စံနစ္ လုံး၀ခ်ဳပ္ၿငိမ္းၿပီး ဒီမုိကေရစီပန္းတိုင္ကို အေရာက္လွမ္း ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ႏိုင္ငံေရးကို ေအာက္လမ္းနည္းနဲ႔ ေနရာယူဖို႔ ႀကိဳးစားလို႔ ဘယ္ေတာ့မွ မရႏိုင္ပါဘူး။ ေအာက္လမ္းနည္းနဲ႔ ရယူဖို႔ ႀကိဳးစားရင္လည္း ေရရွည္ မတည္တံ့ႏိုင္ပါဘူး။  ေအာက္လမ္းနည္းနဲ႔ ေနရာယူလိုတဲ႔သူေတြ ရွိေနေသးတယ္ ဆိုတာ အခုဆိုရင္ အထင္အရွား ျမင္လာ ေတြ႕လာေနရပါတယ္။ ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းလုံးမွာျဖစ္ခဲ့တဲ့ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ၊ ပဋိပကၡေတြရဲ႕ လက္သည္တရားခံကို တေျဖးေျဖး ႏိုင္ငံသားေတြ သိေနၾကပါၿပီ။ ေနာက္ကြယ္ကေန မီးထိုးေပးေနတဲ႔ လက္မဲႀကီးေတြ ရွိေနတယ္ဆိုတာ လူတိုင္းက ျမင္ေတြ႕လာရပါတယ္။
အာဏာနဲ႔ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားအတြက္ ဒီမိုကေရစီလို႔ို လူထုေတြနဲ႔ ေရာေယာင္ၿပီး အသံေကာင္းဟစ္ ေၾကြးေၾကာ္ရင္း လူထုကို လွည့္စားၿပီး ပံုမွားရိုက္ဖို႔ ႀကံစည္သူေတြဟာ အမွန္တစ္ကယ္ ရွိေနပါေသးတယ္။ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ သင္ခန္းစာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနေပမယ္႔ ဒီသင္ခန္းစာေတြကို မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး၊ မိမိကိုယ္က်ဳိး တစ္ခုတည္းသာၾကည့္ၿပီး တိုင္းျပည္အက်ဳိး၊ လူထုအက်ဳိး ထဲ့သြင္းစဥ္းစားမႈမရွိပဲ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာရင္ ၿပီးေရာ ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြနဲ႔ ေအာက္လမ္းနည္းသုံးၿပီး ႏိုင္ငံေရးလုပ္လိုၾကသူေတြအေနနဲ႔ ဒီလိုမသမာ၊ ေအာက္တန္းက်တဲ႔ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ေနာက္ဆံုး ကိုယ္တိုင္လည္း အက်ိဳးယုတ္ ႏိုင္ငံနဲ႔ လူထုလည္း အက်ိဳးယုတ္တယ္ဆိုတာကို ျမင္ဖို႔၊ သိဖို႔ လိုၿပီ ထင္ပါတယ္။  ဒီမိုကေရစီဆိုတာ အဆင့္ျမင့္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ပါ။ အာဏာရွင္စနစ္နဲ႔ လုံး၀ဆန္႔က်င္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး စနစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီကို ေအာက္လမ္းနည္း၊ မသမာတဲ့နည္းေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္လို႔ရတဲ့ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ မဟုတ္ပါဘူး။
ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈ၊ ဘာသာအယူ၀ါဒ မတူကြဲျပားတာကို အေၾကာင္းျပဳကာ လူမ်ဳိးေရးခြဲျခားဆက္ဆံတာ၊ ဖိႏိွပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္တာ၊ ေစာ္ကား အႏိုင္က်င့္တာေတြဟာ ဒီမိုကေရစီမဟုတ္သလို ကိုယ္က်င့္တရားညံ့ဖ်င္းမႈ၊ အျပဳအမူေအာက္တန္းက်မႈ၊ လူအသိုင္းအ၀ိုင္းနဲ႔ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး တစ္ဖက္စြန္းေရာက္မႈေတြသာျဖစ္တယ္။ လူသားတစ္ဦး(သို႔)လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းျဖစ္ပါလွ်က္ လူကိုလူလိုမျမင္၊ လူကိုလူလိုမဆက္ဆံ၊ လူကိုလူလို တန္ဖိုးမထား၊ လူသားတို႔အက်ဳိးစီးပြားကို မငဲ့ကြက္ဘဲ မိမိဘ၀ရပ္တည္ဖို႔ စားျခင္းေသာက္ျခင္း၊ အိပ္ျခင္း၊ မိမိအလိုဆႏၵ ေတာင့္တမႈ ကိုသာ ဦးစားေပးေန႐ုံပဲဆိုရင္ စကားေျပာၿပီး လႈပ္ရွားေနတဲ့အဆင့္ျမင့္ တိရိစာၦန္ဘ၀သက္သက္ပါပဲ။
ကိုယ္တိုင္ေရြးခ်ယ္တဲ့လမ္းေၾကာင္းဟာ ကိုယ့္သမိုင္းအျဖစ္ က်န္ရစ္ခဲ့မယ္ဆိုတာကိုေတာ့ သတိႀကီးစြာ ဆင္ျခင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္သမိုင္းကိုယ္ေရြး၊ ကိုယ့္သမိုင္းကိုယ္ေရးတတ္ၾကဖို႔ေတာ့လိုတယ္။ အေတြးအေခၚေတြ၊ ကိုယ္က်င့္တရားေတြ၊ အျပဳအမူလုပ္ရပ္ေတြ၊ လူတစ္ဦးခ်င္း(သို႔) လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းနဲ႔ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးေတြ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔လိုပါတယ္။
ႏိုင္ငံေတာ္ကို အမွန္တကယ္ခ်စ္တယ္ဆိုရင္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ စစ္မွန္ၿပီးတရားမွ်တတဲ့ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္ အျဖစ္ ေျပာင္းလဲေဖာ္ေဆာင္လိုတယ္ဆိုရင္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအခ်င္းၾကား၊ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းၾကား အမုန္းမပြားဘဲ ခ်စ္ခင္တတ္ေအာင္ က်င့္ႀကံအားထုတ္ၿပီး အမိႏုိင္ငံေတာ္ကို စည္းလုံးညီၫြတ္တဲ့ အင္အားနဲ႔ ကမာၻအလည္မွာ အဆင့္ျမင့္မားၿပီး တည္ၿငိမ္တိုးတက္တဲ့ ႏိုင္ငံျဖစ္ေအာင္ ဝိုင္းဝန္းႀကိဳးပမ္းရမွာျဖစ္တယ္။
မတူကြဲျပားတဲ့လူမ်ဳိးစုေတြဆိုတာ ကမၻာနဲ႔တစ္၀ွမ္းရွိေနမွာပဲ။ ယုံၾကည္ရာ ကိုးကြယ္ရာ ကြဲျပားမႈေတြလည္း ရွိေနမွာပဲ။ ဒါကို လက္ခံႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းေမြးတတ္ရပါမယ္။ ႏိုင္ငံေရးမွာ ဘာသာေရးကို ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ ေစတာကေတာ့ တိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းမွာရွိေနၾကတဲ့ မတူကြဲျပားတဲ့လူမ်ဳိးစုေတြရဲ႕ စည္းလုံးညီၫြတ္ျခင္းကို ၿဖိဳခြင္းတဲ့နည္းလမ္း တစ္ခုလို႔ျမင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးမွာ ဘာသာေရးကို ခုတုံးလုပ္ၾကတာ မ်ားေသာအားအားျဖင့္ အာဏာရွင္ႏိုင္ငံေတြက အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ အာဏာတည္ၿမဲေရးအတြက္ အသုံးခ်တဲ့ ေသြးခြဲေရးလမ္းစဥ္သာ ျဖစ္တယ္။ အာဏာရွင္ေတြဟာ မိမိတို႔ အာဏာတည္ၿမဲေရးအတြက္ ႏိုင္ငံသားအခ်င္းခ်င္းရဲ႕ စည္းလုံးညီၫြတ္မႈ ၿပိဳကြဲေစဖို႔ ဘာသာေရးကို ခုတုံးလုပ္ ၀ါဒမိႈင္းတိုက္ၿပီး၊ ေသြးခြဲရန္တိုက္ေပးၿပီး ျပႆနာေတြ၊ ပဋိပကၡေတြ ဖန္တီးၿပီး၊ အာဏာသက္ရွည္ေအာင္ ႏိုင္ငံေရး အျမတ္ထုတ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေလ့ရွိၾကတယ္။
နုိင္ငံသားအခ်င္းခ်င္းၾကား အုပ္စုကြဲေအာင္၊ ေသြးကြဲရန္လိုေအာင္၊ သံသယေတြတိုးပြားေအာင္၊ ျပသနာေတြ ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးေနသူ အာဏာရွင္တို႔ရဲ႕လွည့္ကြက္ ေထာင္ေခ်ာက္ေတြကို အသိဥာဏ္ပညာ၊ ဆင္ျခင္တုံတရားရွိရွိ အျမင္က်ယ္က်ယ္နဲ႔ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၾကရင္း ေမတၱာတရားကို ယုံၾကည္သူေတြ၊ ေမတၱာတရားကို လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္သူေတြ ျဖစ္လာေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ႏိုင္ငံသားတိုင္းက မိမိတို႕ေမွ်ာ္မွန္းတဲ့ ဒီမိုကေရစီ လူ႔ေဘာင္ကို အေရာက္လွမ္းႏိုင္ဖို႔အတြက္ ေသြးမကြဲဘဲ စည္းစည္းလုံးလုံး တြန္းလွန္ၾကဖို႔ တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။
လူ႔ပတ္၀န္းက်င္ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈ၊ ဘာသာအယူ၀ါဒကို အေျခမခံဘဲ၊ လူသားစင္စစ္ ျဖစ္တာကို အေၾကာင္းခံၿပီး လူသားအခ်င္းခ်င္း စာနာေထာက္ထား၊ နားလည္မႈေပးလို႔၊ မတူကြဲျပားတဲ့ အေရာင္ အေသြးစုံ၊ လူမ်ဳိးစုံ၊ ဘာသာစုံ၊ ယုံၾကည္ခ်က္ ခံယူခ်က္ အေတြးအေခၚစုံလင္မႈေတြကို အင္အားတစ္ရပ္ျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာတဲ့ အနာဂတ္ကို အတူတကြ ညီတူညီမွ် ရယူခံစားႏိုင္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ အျဖစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔အတြက္ ညီညီၫြတ္ၫြတ္ ၫွိႏႈိင္းၿပီးေတာ့ အတူတကြ ၀ိုင္း၀န္းပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကရင္း ညီၫြတ္ျခင္းျပယုဂ္ကို သက္ေသျပၾကပါစို႔ ။
ေသြးစည္းညီၫြတ္မႈမရွိဘဲ၊ သူတလူ ငါတမင္း အကြဲကြဲအျပားျပားျဖစ္ေနၾကရင္၊ အၾကမ္းဖက္မႈ၊ ပဋိပကၡ ဖန္တီး ေနမႈေတြကို အားေပးအားေျမွာက္ျပဳေနၾကရင္၊ လူမ်ဳိးစြဲ ဘာသာစြဲျပင္းထန္ၿပီး အာဏာရွင္လွည့္ကြက္အတြင္း သက္ဆင္းေနၾကရင္ ၊ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္သလို ေရငုံႏႈတ္ပိတ္ေနၾကရင္ေတာ့ အာဏာရွင္တို႔စိတ္ႀကိဳက္ ျဖစ္႐ုံသာမက ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ေရႊျပည္ေတာ္ေမွ်ာ္တိုင္းေ၀းေနၾကရအုံးမွာသာ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
မင္းမ်ဳိး၀င္း(ရန္ကုန္တကၠသိုလ္)
Friday Times News Journal (Vol: 1- No.18)