Home

Thursday, July 2, 2015

အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒ သူငယ္နာ မစင္ၾကေသးတာလား။

ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္ကို လာမယ့္အနာဂတ္မွာ စစ္မွန္တဲ့ဒီမိုကေရစီစနစ္တစ္ရပ္ ေဖာ္ေဆာင္လိုတယ္ ဆိုရင္၊ ေအးခ်မ္းသာယာၿပီး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ႏိုင္ငံတစ္ခုအျဖစ္ ကမာၻအလည္မွာ ထည္ထည္၀ါ၀ါနဲ႔ ေပၚထြန္းလာေစ ခ်င္တယ္ဆိုရင္၊ အာဏာရွင္စနစ္နဲ႔ အာဏာရွင္စနစ္ရဲ႕ အေတြးအေခၚေတြ၊ အယူအဆေတြနဲ႔ အာဏာရွင္စနစ္ရဲ႕ ေဒါက္တိုင္ဥပေဒေတြကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲၿပီး၊ ႏိုင္ငံတြင္းမွာ မွီတင္းေနထိုင္ၾကတဲ့ ႏိုင္ငံသားေတြအားလုံးအေပၚ ထားတဲ့  သေဘာထားအျမင္ေတြ ေျပာင္းလဲဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။

          စစ္မွန္တဲ့ဒီမိုကေရစီဆိုရင္ ဥပေဒစိုးမိုးေရးရွိရမွာ ျဖစ္တဲ့အျပင္ လူတိုင္းရဲ႕ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးျဖစ္တဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးကို အေရးထားေလးစားရပါမယ္။ လူ႔အခြင့္အေရးကို အလြယ္ဆုံးေျပာရရင္ေတာ့ ဥပေဒတစ္ခုတည္း ေအာက္မွာ လူသားအားလုံးတန္းတူ အခြင့္အေရးရဖို႔ပဲျဖစ္တယ္။ ကမာၻအဆင့္မီ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ၊ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ ဘက္ေတာ္သားေတြကေတာ့ လူ႔အခြင့္အေရးကိုေရွ႕တန္းတင္ၿပီး လူမ်ဳိးမေရြး ဘာသာမေရြး တန္းတူအခြင့္အေရး ဆိုတဲ့မူကို လက္ကိုင္ထားၾကတယ္။ ဥပေဒစိုမိုးေရး စကားေတြကိုသာ တြင္တြင္ေျပာလာၾကတယ္။
လူအခြင့္အေရးလို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရး ဆိုတာ မျဖစ္မေနပါ၀င္လာပါတယ္။ ႏိုင္ငံတြင္းမွာရွိတဲ့ ႏိုင္ငံသားအားလုံးကို ဘယ္လူမ်ဳိးပဲျဖစ္ျဖစ္ တန္းတူ အခြင့္အေရးေပးရမယ္ ဆိုတဲ့အခ်က္ဟာ အဓိကအေရးပါလာ ပါေတာ့တယ္။

          ဘယ္တိုင္းျပည္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္အစိုးရကပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္ လူ႔အခြင္႔အေရး စံနႈန္းေတြ သတ္မွတ္လို႔၊ ျပင္ဆင္လို႔၊ ပယ္ဖ်က္လို႔မရပါဘူး။ လူ႕အခြင္႔အေရးအေၾကာင္းျပၿပီး တိုင္းျပည္တစ္ခုကို လႊမ္းမိုးလို႔ လည္း မရပါဘူး။ လူ႔အခြင္႔အေရးဆိုတာ က်ဴးေက်ာ္စစ္မဟုတ္ပါဘူး။ လူ႔အခြင္႔အေရးမွာ နယ္ျခားစည္းမ်ဥ္းေတ ြမရွိပါဘူး။ ဘယ္အရပ္ေဒသမွာေနတ့ဲ လူအတြက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ရသင့္ရထိုက္တဲ့ လူသားတိုင္းရဲ႕ ေမြးရာပါအခြင္႔အေရး ေတြ ရရွိၾကဖို႔ပဲျဖစ္တယ္။ အစိုးရေတြက ႀကိဳးကိုင္ခ်ယ္လွယ္လို႔ရတဲ့ ကိစၥလည္းမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီမိုကေရစီစံနႈန္းေတြနဲ႔ အတူ လူ႕အခြင္႔အေရးဆိုင္ရာ စံနႈန္းေတြဟာ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ ဓေလ့ထုံးစံ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အသားအေရာင္၊ နယ္ေျမ ေဒသ၊ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈဆိုတ့ဲ နယ္ပယ္ေတြနဲ႔ကင္းလြတ္ၿပီး လူသားတိုင္းမွာ ရွိသင့္တ့ဲ၊ ရသင့္တ့ဲ၊ ရပိုင္ခြင္႔ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ေဖာ္ေဆာင္မယ္ဆိုရင္ လူ႕အခြင္႔အေရးကို ယံုၾကည္ရပါမယ္။ ေလးစားလိုက္နာရပါမယ္။ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာကို ထိန္းသိမ္း ေစာင္႔ေရွာက္တာက တစ္ပိုင္းပါ။ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာကို ထိန္းသိမ္း ေစာင္႔ေရွာက္ေရးကိုလည္း လုပ္ကိုလုပ္ရမွာျဖစ္တယ္။ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ ထိန္းသိမ္းဖို႔အတြက္ လူ႔အခြင္႔ အေရး မလိုဘူးဆိုတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလိုေျပာရင္ အဲဒီနိုင္ငံ အဲဒီ လူထုဟာႏိုင္ငံတကာအဆင့္မမီတဲ့၊  အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ႏိုင္စြမ္းမရွိတဲ့ အေနအထားကို ေရာက္သြားပါလိမ္႔မယ္။ အေျခခံ ဒီမိုကေရစီ အခြင္႔အေရးေတြကို လူထုက အျပည့္အဝခံစားခြင္႔ရွိရမွာျဖစ္သလို အေျခခံလူ႔အခြင္႔အေရးေတြကိုလည္း လူထုက အျပည့္အဝခံစားခြင္႔ရွိရမွာျဖစ္တယ္။

          ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာေတာ့ လူအခြင့္အေရးထက္ အမ်ဳိးသားေရးဦးစားေပးရမယ္ ဆိုတဲ့ အသံေတြဆူညံလာတာေတြ႕ေနရပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီကိုေျပာင္းလဲေဖာ္ေဆာင္ေနပါတယ္လို႔ တစ္ဖက္က အသံေကာင္းဟစ္ထားသလို အာဏာကိုလက္လႊတ္ရမွာစိုးရိမ္ေနၾကတဲ့ အာဏာရွင္တို႔နဲ႔ မိမိတို႔ကိုယ္က်ဳိးစီးပြား အတြက္ တိုင္းျပည္ဘ႑ာထိုင္ၿဖဳံး၊ တိုင္းျပည္ကိုအဆင္းရဲဆုံးအဆင့္ေရာက္ေအာင္ ပို႔ၿပီး၊ မိမိတို႔သာလက္၀ါးႀကီးအုပ္ လိုသူေတြရဲ႕ ျပည္သူလူထုအေပၚ အာ႐ုံလႊဲထားျခင္းတစ္မ်ဳိးပါပဲ။ နိုင္ငံေရးနားမလည္တဲ့ ႐ိုးသားတဲ့ျပည္သူေတြရဲ႕ အ႐ိုးစြဲေနတဲ့ဘာသာေရးကိုခုတုံးလုပ္ၿပီး အမ်ဳိးသားေရးဆိုတာနဲ႔ ႐ူးသြပ္ေစလိုက္တာပါပဲ။ အာဏာရွင္၀ါဒ၊ အာဏာရွင္စနစ္ဆီ ျပန္လွည့္လိုသူေတြရဲ႕အႀကံအစည္နဲ႔ အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒအလံ လႊင့္ထူလာၾကတာျဖစ္တယ္။

          အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒဆိုတဲ့ေနရာမွာ ေကာင္းမြန္တဲ့အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒရွိသလို မေကာင္းတဲ့၊ အစြန္းေရာက္တဲ့ အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒဆိုတာလည္းရွိတယ္။ အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒလို႔ဆိုလိုက္တာနဲ႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးကို အမွန္တကယ္ ေဖာ္ေဆာင္ေပးမယ့္ အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒရွိသလို တိုင္းျပည္ကို အဆုိးဆုံး အေျခအေနတစ္ခုဆီ တြန္းပို႔ၿပီး ေခ်ာက္ထဲက်ေအာင္ဖန္တီးႏိုင္တဲ့ အစြန္းေရာက္အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒ ဆိုတာလည္း ရွိတယ္။

          ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာ သြတ္သြင္းမႈိင္းတိုက္ျခင္းခံေနရတဲ့ အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒရဲ႕ လကၡဏာေတြကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ အစြန္းေရာက္အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒဆီ ဦးတည္ေနတယ္လို႔ဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္တြင္းမွာ ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ လူမ်ဳိးေရးပဋိပကၡေတြ၊ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ၊ ဘာသာေရးႏွိမ္ခ် ေစာ္ကားမႈေတြ၊ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာဆိုၿပီး အမုန္းတရားျဖန္႔ခ်ိေသြးခြဲေနမႈေတြနဲ႔ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ဆိုတာေတြဟာ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ မိမိတို႔နဲ႔ လူမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ထုံးတမ္းစဥ္လာမတူတဲ့ လူနည္းစု အဖြဲ႕အစည္းေတြကို ပစ္မွတ္ထားဆန္႔က်င္ေနတာကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ဆိုင္တဲ့ အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒ တစ္နည္းအားျဖင့္ေတာ့ အစြန္းေရာက္အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒလို႔ သတ္မွတ္လို႔ရတဲ့အခ်က္ျဖစ္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုရင္ အဲဒီလုပ္ရပ္ေတြဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ ေကာင္းက်ဳိးမျပဳႏိုင္တဲ့အျပင္ တိုင္းျပည္တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းမႈကို အေႏွာက္အယွက္အဟန္႔အတားျဖစ္ေစတဲ့အတြက္ျဖစ္တယ္။

          ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့အၾကမ္းဖက္မႈေတြကိုၾကည့္ရင္ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈမရွိတဲ့အျပင္ ႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရးကို  ခ်ဳိးေဖာက္႐ုံသာမက မိမိတိုင္းျပည္တြင္းမွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေနထိုင္လာခဲ့ၾကတဲ့ ႏိုင္ငံသားအခ်င္းခ်င္းေတြ ျဖစ္ေနလင့္ကစား လုံၿခဳံမႈလည္းမေပးႏိုင္ခဲ့ဘူး။ လူမ်ားစုလူ႔အဖြဲ႕အစည္း၀င္ေတြဘက္က လူနည္းစုုလူ႔အဖြဲ႕အစည္း ၀င္ေတြကို တရားဥပေဒမဲ့ က်ဴးလြန္တဲ့ အၾကမ္းဖက္လုပ္ရပ္ေတြဆိုတာ ကမာၻသိျဖစ္ေပမယ့္ တရားဥပေဒဘက္က အကာအကြယ္ ေပးျခင္း မရွိခဲ့ဘူး။ လူမ်ားစုလူ႔အဖြဲ႕အစည္း၀င္ေတြဘက္က ဒီမိုကေရစီလိုလားသူေတြလို႔ ဆိုေသာ္လည္း ကူညီေျဖရွင္းေပးျခင္းမရွိတဲ့အျပင္ ဟန္႔တားမႈလည္း မရွိခဲ့ၾကဘူး။ ဒီလို လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရး ခြဲျခားၿပီး အၾကမ္းဖက္မႈလုပ္ရပ္ေတြဟာ ဘယ္လိုမွ ေကာင္းမြန္တဲ့အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒလို႔ မဆိုႏိုင္ပါဘူး။ ဒါဟာ အစြန္းေရာက္အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒသာလွ်င္ ျဖစ္တယ္။

          ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရးအေျခခံမုန္းတီးမႈ၊ အၾကမ္းဖက္မႈ၊ သတ္ျဖတ္မႈ၊ မီးေလာင္တိုက္သြင္းမႈေတြနဲ႔ အမုန္းတရား၀ါဒျဖန္႔ ေဟာေျပာေနမႈ၊ ေရးသားေနမႈေတြဟာ အစြန္းေရာက္ အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြသာျဖစ္တယ္။ အစြန္းေရာက္အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒဟာ လူထုကို  စည္း႐ုံးရတာ လြယ္ကူတယ္။ ယဥ္ေက်းပါတယ္ဆိုတဲ့ လူတန္းစားေတြ၊ ပညာတတ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ လူတန္းစားေတြေတာင္ အစြန္းေရာက္အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒနဲ႔ေတြ႕ရင္ သူတို႔ရဲ႕စိတ္ထဲမွာကိန္းေအာင္းေနတဲ့ အတၱစြဲေတြေၾကာင့္ လူမ်ဳိးျခား၊ ဘာသာျခားေတြအေပၚမွာ လူ႔အသိ၊ လူ႔အျမင္ေတြကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး သူတို႔နဲ႔ အဆင့္အတန္းမတူသူေတြ၊ နိမ့္က်သူေတြလို႔ သတ္မွတ္လိုက္ၾကေတာ့တယ္။ အဆိုးဆုံးကေတာ့ မုန္းတီးစိတ္နဲ႔ သံသယစိတ္ေတြ တိုးပြားလာၿပီး ရန္သူေတြလို ျမင္တတ္လာၾကေတာ့တယ္။ ၀ါဒမႈိင္းတိုက္သူေတြရဲ႕ေသြးခြဲစကား၊ အမုန္းစကားေတြကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ မရွိၾကေတာ့ဘဲ၊ ငါ့လူမ်ဳိးမွ ငါ့လူမ်ဳိး၊ ငါ့ဘာသာမွ ငါ့ဘာသာဆိုတဲ့အစြဲေတြနဲ႔ အၿပီးတိုင္ ယုံၾကည္ လိုက္ေတာ့တယ္။ အမုန္းတရားေတြနဲ႔ သံသယေတြ၊ အာဃာတေတြ ဘယ္ေတာ့မွ အဆုံးမသတ္ ႏိုင္ေတာ့ဘဲ၊ မသိလိုက္မသိဖာသာ ေရငုံႏႈတ္ပိတ္ေနလိုက္ေတာ့တာပါပဲ။

ဒီမိုကေရစီအေရးေတြ၊ လူ႔အခြင့္အေရးေတြထက္ အမ်ဳိးသားေရးဦးစားေပးရမယ္ဆိုတဲ့ ၀ါဒမႈိင္းေတြ မိလာၾကၿပီး ဒီမိုကေရစီ လိုလားသူေတြ၊ ဒီမိုကရက္တစ္ေတြ၊ ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ေတြကိုပါ အျပစ္ျမင္လာၿပီး၊ ၀ါဒမႈိင္း တိုက္သူေတြရဲ႕လွည့္ကြက္ေတြၾကား ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္ကုန္ၾကေတာ့တာပါပဲ။ ေခတ္အဆက္ဆက္ မေအာင္ျမင္ခဲ့၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္လို႔မရခဲ့တဲ့  အမ်ဳိးသားေရးကို အသက္သြင္းေနျခင္းဟာ အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒ သူငယ္နာ မစင္ၾကေသးတာလားလို႔ ေမးရမလိုျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။
  ံံ
ဒီမိုကေရစီလိုလားသူေတြ၊ ဒီမိုကရက္တစ္ေတြကေတာ့ ဒီမိုကေရစီကို နားလည္တယ္၊ ယုံၾကည္တယ္၊ ဒီမိုကေရကေရစီကို တန္ဖိုးထားတယ္။ ဒီမိုကေရစီရဲ႕က်င့္စဥ္ေတြျဖစ္တဲ့ တရားဥပေဒ စိုးမိုးျခင္း၊ လြတ္လပ္ျခင္း၊ တန္းတူညီမွ်ျခင္းနဲ႔ တန္းတူအခြင့္အေရးရရွိျခင္းဆိုတဲ့ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းေတြ အေပၚမွာ လက္ကိုင္ထားၾကတယ္။ ဒီမူေတြအတိုင္း ေလွ်ာက္လွမ္းေနၾကတယ္။ လူသားတိုင္းကို လူဆိုတဲ့ အျမင္နဲ႔ပဲ တန္းတူၾကည့္တယ္၊ တန္းတူျမင္တယ္၊ တန္းတူသေဘာထားတယ္။ လူမ်ဳိး ဘာသာ ကိုးကြယ္ရာ ဆိုတဲ့ ေပတံနဲ႔ မတိုင္းဘူး။ လူမ်ဳိးေရး မုန္းတီးမႈ၊ ဘာသာေရးခြဲျခားမႈဆိုတာ သူတို႔မွာမရွိဘူး။ လူသားအခ်င္းခ်င္းဆိုတဲ့အသိနဲ႔ပဲ လူသားတစ္ဦးျဖစ္တာနဲ႔ အညီ မားမားမတ္မတ္ရပ္တည္မွာျဖစ္တယ္။

          ကမာၻတစ္၀ွမ္းမွာရွိတဲ့ ဘယ္ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ လူမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ၀တ္စား ဆင္ယင္မႈ၊ အေတြးအေခၚ၊အယူအဆ၊ အသားအေရာင္ မတူကြဲျပားတဲ့လူမ်ဳိးစုေတြ ေပါင္းစု ေနထိုင္ၾက တာသာ ျဖစ္တယ္။ အင္အားႀကီးတဲ့သူ အင္အားနည္းသူ ခြဲျခားေရးဆိုတဲ့မူ မရွိေစရဘူး။ အေရအတြက္မ်ားတဲ့သူရယ္၊ အေရအတြက္နည္းတဲ့သူရယ္လို႔ ခြဲျခားဆက္ဆံရမယ္ဆိုတာလည္း မရွိရပါဘူး။ ႏိုင္ငံသားအားလုံး တန္းတူအခြင့္ အေရး ရွိရပါမယ္။ ႏိုင္ငံသားတိုင္း ႏိုင္ငံေရးလုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိရမယ္။ ဥပေဒအရ တန္းတူညီမွ်မႈ ရွိရမယ္၊  ဥပေဒအရ တန္းတူအကာအကြယ္ေပးရမယ္။ တန္းတူအခြင့္အေရးရရွိေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ေပးရပါမယ္။ ႏိုင္ငံသားအားလုံး ပါ၀င္ ပူးေပါင္းခြင့္ရွိၾကရပါမယ္။ ႏိုင္ငံသားအားလုံး ပါ၀င္ပူးေပါင္းစဥ္းစားၿပီး ႏိုင္ငံသားအားလုံး အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစမယ့္ စနစ္မ်ဳိးနဲ႔ လမ္းစဥ္မ်ဳိးကို အေကာင္ထည္ေဖာ္က်င့္သုံးရမယ္။ ဒါမွသာ စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူတိုင္း လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ခြင့္၊ ယုံၾကည္ခြင့္၊ ေဖာ္ထုတ္ခြင့္၊ ေဆြေႏြးတင္ျပခြင့္၊ ေျပာဆိုပိုင္ခြင့္၊ ထုတ္ေ၀ခြင့္၊ စုေ၀းခြင့္၊ ဆႏၵျပခြင့္၊ မရွိရင္ စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီလို႔ ဘယ္လို ေခါင္းစဥ္တပ္ႏိုင္မွာလဲ ။

          လူမ်ဳိးစြဲစိတ္ဓာတ္၊ ဘာသာစြဲစိတ္ဓာတ္နဲ႔ နယ္ေျမေဒသစြဲအေျခခံတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြ လူသား မ်ဳိးႏြယ္စု အတြင္း စိမ့္၀င္လာရင္ အဲဒါေတြကို ဆန္႔က်င္၊တားဆီး၊ ပိတ္ပင္ဖို႔အတြက္ ဒီမိုကေရစီကို တန္ဖိုး ထားၿပီး၊ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းစြာေနလိုတဲ့ လူသားမ်ဳိးႏြယ္တိုင္းအေပၚမွာ တာ၀န္ရွိတယ္။ လူမ်ဳိးစြဲစိတ္ဓာတ္၊ ဘာသာစြဲစိတ္ဓာတ္နဲ႔ နယ္ေျမေဒသစြဲအေျခခံတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြကို အဲဒီ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြက မ်ဳိးခ်စ္စိတ္လို႔ ခံယူေနတဲ့ လူေတြနဲ႔ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံကို ဘယ္လိုတည္ေဆာက္ၾကမွာလဲ။ ဒီမိုကေရစီမွာ တိက်ခိုင္မာတဲ့ သေဘာတရားေတြ စံႏႈန္းေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီမိုေရစီတိုင္းျပည္ ထူေထာင္လိုတယ္ဆိုရင္ တိတိက်က် ေလးေလးစားစားလိုက္နာဖို႔ လိုပါတယ္။

          လူထုကိုယ္တိုင္က ဒီမိုကေရစီရဲ႕သေဘာတရားေတြ၊ အႏွစ္သာရေတြျဖစ္တဲ့ လူ႔အခြင့္အေရး၊ တန္းတူ ညီမွ်မႈ၊ ဥပေဒစိုးမိုးမႈ၊ လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈ၊ လြတ္လပ္စြာဆႏၵထုတ္ေဖာ္ေျပာဆို  ေရးသားႏိုင္မႈ၊ လူတိုင္း လူတိုင္း ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းမွ ကင္းေ၀းမႈ၊ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းလုံၿခံဳမႈ စတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး နားလည္ သေဘာေပါက္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ လူထုကိုယ္တိုင္က လူတန္းစားခြဲျခားမႈ၊ လူမ်ဳိးေရးခြဲျခားမႈ၊ ဘာသာေရးခြဲျခားမႈ၊ အသားအေရာင္ခြဲျခားမႈနဲ႔ အဆင့္အတန္းခြဲျခားမႈစတဲ့ ခြဲျခားဆက္ဆံႏွိမ္ခ်ေစာ္ကားမႈေတြ ကင္းရွင္းဖို႔လိုတယ္။ မတူကြဲျပားမႈကို နားလည္လက္ခံ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ဖို႔၊ လူထုအားလုံးကို စိတ္သေဘာထား တသမတ္တည္း ထားႏိုင္ဖို႔နဲ႔ လူအခ်င္းခ်င္း လူ႔ဂုဏ္သိကၡာကို ေလးစား တန္ဖိုးထားဆက္ဆံဖို႔လိုသလို ငါနဲ႔မတူရင္ ငါရန္သူလို႔သတ္မွတ္ကာ သူတစ္ပါးကို ထိခိုက္ ေႏွာက္ယွက္ ႏွိမ့္ခ် ဆက္ဆံ ေစာ္ကား အၾကမ္းဖက္ေနၿပီး ဒီမိုကေရစီလို႔ေအာ္ေနလို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။

လူထုကလည္း ဒီမိုကေရစီကုိ ေမွ်ာ္လင့္သလို၊ ဒီမိုကေရစီကို ယုံၾကည္ရမယ္၊ ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္ေတြကို ေလးစားတန္ဖိုးထားၿပီး က်င့္ႀကံရမယ္။ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ သဟဇာတျဖစ္တဲ့ အေတြးအေခၚေတြ၊ အယူအဆေတြ အသိအျမင္ေတြရွိဖို လိုအပ္တယ္။ ဒီမိုကေရစီလို႔ေအာ္ေနတဲ့ လူထုကိုယ္တိုင္က ဒီမိုကေရစီနဲ႔ဆန္႔က်င္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ လုပ္ေနလို႔ကေတာ့ အာဏာရွင္သက္တမ္း ရွည္ေနအုံးမွာပဲ။ ပါးစပ္က အာဏာရွင္ကို ေတာ္လွန္တယ္ ဆိုၿပီး ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ အာဏာရွင္စ႐ိုက္၊ အာဏာရွင္ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ဆိုရင္ေတာ့  ဒီမိုကေရစီစနစ္ ျဖစ္ထြန္းလာဖို႔ အေ၀းႀကီးလိုပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီလူ႔ေဘာင္ထူေထာင္ဖို႔ဆိုရင္ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ သဟဇာတျဖစ္တဲ့ အေတြးအေခၚေတြ၊ အယူအဆေတြ အသိအျမင္ေတြရွိဖို႔ သေဘာထားအျမင္ေတြ အမ်ားႀကီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲၾကဖို႔ လိုအပ္ပါေၾကာင္း တိုက္တြန္းလိုက္ရပါတယ္။


မင္းမ်ဳိး၀င္း(ရန္ကုန္တကၠသိုလ္)
Friday Times News Journal ( Vol:1, No.17)