Home

Sunday, May 31, 2015

စိတ္ဓာတ္ ယဥ္ေက်းမႈ အထက္တန္းက်သူေတြ ျဖစ္သင့္တယ္။


ကမာၻေပၚမွာ လူမ်ဳိးေပါင္းစုံရွိသလို ကိုးကြယ္ ယုံၾကည္ရာ ဘာသာေပါင္းစုံရွိေနမွာ ဓမၼတာပဲ။  ဘယ္ႏိုင္ငံမွာ ေနေန၊ ဘာလူမ်ဳိးျဖစ္ျဖစ္ မိမိရဲ႕ လြတ္လပ္တဲ့သေဘာဆႏၵအရ ကိုယ္ယုံၾကည္ရာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ကိုးကြယ္ႏိုင္တယ္၊ ဆည္းကပ္ႏိုင္တယ္။ ဘာကိုမွ မယုံၾကည္လို႔ ဘာမွ မကိုးကြယ္ခ်င္ရင္လည္း ရပါတယ္။ ဒါ လူတိုင္းရဲ႕ လြတ္လပ္မႈပဲ။ လူတိုင္းရဲ႕ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးပဲ။

ကမာၻေပၚမွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္လည္းရွိမွာပဲ။ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္လည္းရွိမွာပဲ။ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္လည္း ရွိမွာပဲ။ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္လည္းရွိမွာပဲ။ တျခားတျခား မိမိယုံၾကည္ရာ ကိုးကြယ္  ေနၾကတဲ့ ဘာသာ၀င္ေတြ လည္း ရွိမွာပဲ။ ဘာသာမဲ့ေတြနဲ႔ ဘာသာလြတ္ေတြလည္း ရွိမွာပဲ။

ခရစ္ယာန္ ဘာသာ၀င္ေတြက ေယရႈခရစ္ရဲ႕တရားဓမၼနဲ႔ ဘ၀တည္ေဆာက္မႈကို ယုံၾကည္ ႏွစ္သက္လို႔ ေယရႈခရစ္ရဲ႕ လမ္းစဥ္နဲ႔အညီ ထာ၀ရဘုရားသခင္ကို ကိုးကြယ္တယ္။ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြက တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ရဲ႕ တရားဓမၼနဲ႔ ဘ၀တည္ေဆာက္မႈကို ယုံၾကည္ ႏွစ္သက္လို႔ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ရဲ႕ သြန္သင္ျပသမႈနဲ႔ အညီ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ကိုးကြယ္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြက ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားဓမၼနဲ႔လမ္းၫႊန္မႈကို ယုံၾကည္ ႏွစ္သက္လို႔ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားကို ကိုးကြယ္တယ္။ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္ေတြ၊ ဂ်ဴးဘာသာ၀င္ ေတြလည္း သူတို႔ဘာသာအေလ်ာက္ သူတို႔ယုံၾကည္ရာ ကိုးကြယ္တယ္။ အျခားဘာသာ၀င္ေတြလည္း ဒီအတိုင္းပဲ။

ဒါေတြက ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈ အပိုင္းေတြပါ။ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဘာမွေ၀ဖန္စရာ၊ ေစာဒက တက္စရာ မလိုပါဘူး။ ကိုးကြယ္ရာအသီးသီးကို ဘယ္လိုပဲ ကိုးကြယ္၊ ကိုးကြယ္ ေ၀ဖန္စရာ၊ အပုတ္ခ်စရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ကိုယ္ႏွစ္သက္တာ ကိုယ္ကိုးကြယ္လို႔ ရပါတယ္။ ကုိယ္ယုံၾကည္ လိုရာ ယုံၾကည္လို႔ရပါတယ္။ ဘယ္ဘာသာတရားကမွ ယုတ္ညံ႔တာေတြ၊ မေကာင္းတာေတြ၊ ဆိုးရြားတာေတြ၊ အဖ်က္အေမွာက္လုပ္ရပ္ေတြ သင္မေပးပါဘူး။

ဘာသာတရားတိုင္းဟာ ေလာကလူသား အားလံုးေကာင္းက်ဳိးအတြက္ သြန္သင္ဆုံးမတဲ့ တရားေတြ ေဟာခဲ့ ၾကတာျဖစ္တယ္။ ဘာသာတရားတိုင္းဟာ လူသားအားလုံးရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးကို သူ႔နည္းသူ႔ဟန္နဲ႔အသီးသီး ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ေပးႏိုင္ၾကၿပီး လူသားတို႔စိတ္ႏွလံုးကို ယဥ္ေက်းေစေအာင္ ျပဳျပင္ေပးတာပဲျဖစ္တယ္။
ကမာၻေပၚမွာရွိတဲ့ ဘယ္ဘာသာတရားမွ အစြန္းေရာက္တာမရွိဘူး။ ဘာသာတရား အသီးသီးရဲ႕ မဟာလူသား ျမတ္တမန္ေတာ္ေတြ၊ မႏုႆဘုရားရွင္ေတြနဲ ႔အလင္းျပပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း အစြန္း မေရာက္ၾကပါဘူး။ အားလုံးက မဇၥ်ိမပဋိပဋာလမ္းစဥ္နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၀ါဒ၊ ေမတၱာ၀ါဒကို ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ သူေတြ၊ လမ္းၫႊန္ခဲ့တဲ့သူေတြပါ။  အစြန္းေရာက္၀ါဒကို ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့တယ္၊ လမ္းၫႊန္ခဲ့တယ္၊ ေဟာၾကားခဲ့တယ္ဆိုတာ မရွိခဲ့ဘူး။
ဒါေပမယ့္ ဘာသာတရားေတြကို ကိုးကြယ္ယုံၾကည္ပါတယ္လို႔ေျပာေနတဲ့သူေတြကေတာ့
အစြန္းေရာက္ေနၾကတာေတြ႕ရတယ္။ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ ၀တ္႐ုံၿခံဳၿပီး အမုန္းေတြ၊ အာဃာတေတြျဖစ္ေစတဲ့ အစြန္းေရာက္တရားေတြ ေဟာေန၊ ေျပာေန၊ ၀ါဒျဖန္႔ေနၾကတာေတာ့ အ့ံၾသလာက္ပါေပတယ္။
အစြန္းေရာက္ျခင္းဆိုတာ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္တဲ့သူေတြနဲ႔ပဲ ဆိုင္တယ္။ အစြန္းေရာက္ ၀ါဒီေတြနဲ႔ပဲ ဆိုင္တယ္။ ဘာသာတရားနဲ႔ မဆိုင္ဘူး။ ဘာသာတရားေတြက လူသားအခ်င္းခ်င္း၊ ဘာသာတရား အခ်င္းခ်င္း မုန္းတီးဖို႔၊ အတၱႀကီးဖို႔၊ ေစာ္ကားဖို႔ေတြ မသင္ၾကားခဲ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘာသာတရားေတြကိုေတာ့ မမုန္းသင့္ဘူး။ မေစာ္ကားသင့္ဘူး။ ဘာသာတရားတိုင္းကို ေလးစား သင့္တယ္။ တန္ဖိုးထားသင့္တယ္။ ဘာသာတရားအခ်င္းခ်င္း မုန္းတီးမႈေတြ မဖန္တီးသင့္ဘူး၊ မေစာ္ကားသင့္ဘူး။
ဘာသာတရားေတြက လူသားေတြ ယဥ္ေက်းဖို႔ လမ္းၫႊန္ေနပါလ်က္နဲ႔ အစြန္းေရာက္ၿပီး
႐ိုင္းစိုင္းေနတယ္၊ ေစာ္ကားေနတယ္ဆိုတာ ဘာသာတရားအသီးသီးရဲ႕ မဟာလူသားျမတ္
တမန္ေတာ္ေတြ၊ မႏုႆဘုရားရွင္ေတြနဲ႔ အလင္းျပပုဂၢိဳလ္ေတြကိုသာမက မိမိလက္ခံ ယုံၾကည္ ကိုးကြယ္က်င့္သုံးေနတဲ့ ဘာသာတရားရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကိုပါ ၫွိဳးႏြမ္းေအာင္ ပုံေဖာ္ေနတာ သာျဖစ္တယ္။
ဘယ္ဘာသာ၀င္မဆုိ ဘယ္ဘုရားကုိပဲ ကုိးကြယ္၊ ကိုးကြယ္။ ကုိးကြယ္စရာေတြ အားလုံးကုိ အကုန္လံုး သိမ္းက်ံဴး ကုိးကြယ္ခ်င္ ကိုးကြယ္ေနပါေစ။ စိတ္ဓာတ္ေတြ မျပဳျပင္ေသးသမွ် ကာလပတ္လုံး အဲဒီလူမ်ဳိးစုေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ဘယ္ေတာ့မွ ၿငိမ္းခ်မ္းမွာမဟုတ္ဘူး။ စိတ္ဓာတ္ ဘယ္ေတာ့မွ ယဥ္ေက်းမွာမဟုတ္ဘူး။ စိတ္ဓာတ္ မယဥ္ေက်းေသးသမွ် အဲဒီလူမ်ဳိးစုေတြရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ဘာမွျပည့္စံုမွာ မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ဓာတ္ယဥ္ေက်းမွသာ စိတ္ဓာတ္ ၿငိမ္းခ်မ္းမွာ ျဖစ္တယ္။

စိတ္ဓာတ္ယဥ္ေက်းမႈ အျပည့္အ၀ရေအာင္ စၿပီးႀကိဳးစားရမွာျဖစ္တယ္။ စိတ္ဓာတ္ ယဥ္ေက်းမႈရဖို႔ ဆိုတာ ကိုယ့္ဘာသာမွကိုယ့္ဘာသာ၊ က်န္တာအားလံုး မေကာင္းဘူးလို႔ တစ္ဖက္သတ္ အစြန္းေရာက္ ထင္ျမင္ ေျပာဆို ေနျခင္းေတြ ေရွာင္ရမယ္။ ဘာသာေရးေသြးခြဲမႈ၊ ေသြးကြဲမႈေတြ ေရွာင္ရမယ္။ အယူအဆမတူတာ သေဘာထား ကြဲျပားျခားနားတယ္ ဆိုတာသဘာ၀ပဲ ။ လူမ်ိဳးဘာသာမေရြး အတူ လက္တြဲေနထိုင္ႏိုင္ရမယ္။ လူသားတိုင္း ရသင့္ရထိုက္ေသာ ရပိုင္ခြင့္၊ ခံစားခြင့္ေတြကို လူမ်ိဳးဘာသာမေရြး ရရွိခံစားသင့္တယ္ဆိုတာ လက္ခံႏိုင္စိတ္ေမြးရမယ္။ ဘာသာအခ်င္းခ်င္း၊ လူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း အျမင္က်ယ္က်ယ္နဲ႔ နားလည္မႈရွိၿပီး ဘာသာေရး အစြန္းမေရာက္ဖို႔လိုတယ္။ ဘာသာအခ်င္းခ်င္း၊ လူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္းၾကား အျပန္အလွန္ တန္ဖိုးထားဆက္ဆံရမယ္။ ဘယ္ဘာသာ၊ ဘယ္လူမ်ိဳးမွ တစ္ခုအေပၚတစ္ခု အႏၲရာယ္သက္ေရာက္ေစတာမ်ဳိးကို လက္မခံသင္႔ဘူး၊ ဘာသာတရားတစ္ခုက ေနာက္ဘာသာတရားတစ္ခုကို ဘာအေၾကာင္းနဲ႔မွ အႏိုင္က်င့္စရာ၊ ႏွိမ္ခ် ေစာ္ကားစရာ၊ အၾကမ္းဖက္စရာ၊ စစ္ဆင္ႏြဲစရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။

လူ႕ေလာကမွာ လူသားအခ်င္းခ်င္း မုန္းတီးစိတ္မထားရဘူး ၊ ေမတၱာစိတ္ထားၾကရမယ္ ။ ဘာသာတရားတိုင္းက ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကိုပဲ အေျခခံထားတာ ေမတၱာတရားကိုပဲ အေျခခံထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ လူတိုင္း ကိုယ္ယံုခ်င္တာ လြတ္လပ္စြာယံုခြင့္ရွိတယ္။ လူတိုင္း ကိုယ္ ယံုခ်င္တာကို အခိုင္အမာကိုင္စြဲထားခြင့္ ရွိတယ္ဆိုတာကို နားလည္ သေဘာေပါက္ျပီး မျငိဳမျငင္ လက္ခံႏိုင္ျခင္းဟာ စိတ္ဓာတ္ ယဥ္ေက်းမႈ အထက္တန္း က်သူမ်ားရဲ႕ အေျခခံ လူ႔က်င့္၀တ္ တစ္ခုျဖစ္တယ္။

အထူးသျဖင့္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ ဆိုသူေတြအေနနဲ႔ ပိုၿပီးဂ႐ုစိုက္ဖို႔လိုတယ္။ ကိုယ္ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရားကလြဲၿပီး တစ္ျခားသူေတြရဲ႕ ကိုးကြယ္ရာေတြကို ေစာ္ကားတာ၊ ႏွိမ္ခ်တာ၊ အျပစ္ဆိုတာေတြ မလုပ္အပ္ဘူး။ ကိုယ့္ဘာသာတရားကို ကိုယ္ေလးစားသလို တစ္ျခား ဘာသာတရားေတြကို ေလးစားဖို႔ လိုအပ္တယ္။ ျပည့္ျပည့္စုံစုံသိေအာင္ ေလ့လာ ထားသင့္တယ္။ ဘာသာတရားေတြဟာ အျပန္အလွန္ေလးစားသင့္ပါတယ္။ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္လို႔ အမည္ခံထားၿပီး ကမာၻ႕လူသားေတြ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္တဲ့ ဘာသာတရားေတြကို ေစာ္ကားေမာ္ကား ေျပာၾကား၊ ေဟာၾကားလာၿပီဆိုရင္ မိမိဘာသာတရားကို ေရာင္ျပန္ဟပ္ လာႏိုင္တယ္။ မိမိ ဘာသာတရားကိုလည္း အျပစ္ဖို႔တာေတြျဖစ္လာႏိုင္တယ္။ မိမိကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရားကို ပ်က္စီးေအာင္ လုပ္ျခင္းသာျဖစ္တယ္။ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ဆိုသူေတြက ပိုၿပီး စိတ္ဓာတ္ ယဥ္ေက်းဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ စံျပစိတ္ဓာတ္ပိုင္ရွင္ေတြ ျဖစ္သင့္တယ္။ စိတ္ဓာတ္ယဥ္ေက်းမႈ အထက္တန္းက်သူေတြ ျဖစ္သင့္တယ္။

အဲဒီလို စိတ္ဓာတ္ယဥ္ေက်းမႈရေအာင္ ႀကိဳးစားလာၿပီဆိုရင္ စိတ္ဓာတ္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို မလြဲမေသြ ရလာမွာ ျဖစ္တယ္။ စိတ္ဓာတ္ယဥ္ေက်းမႈ ၊ စိတ္ဓာတ္ျငိမ္းခ်မ္းမႈေတြကုိ အျပည့္အ၀ က်င့္သုံးမွသာ လူသား၀ါဒကို သေဘာေပါက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူသားမ်ဳိးႏြယ္၊ လူသားျဖစ္တည္မႈ၊ လူ႔ဗီဇအေျခခံကို အသိအမွတ္ျပဳတန္ဖိုးထားၿပီး၊ လူသားမ်ဳိးႏြယ္တိုင္းကို အားလုံးတန္းတူညီတူ အခြင့္အေရး ရပိုင္ခြင့္ ခံစားပိုင္ခြင့္၊ တန္ဖိုးထားေလးစားမႈ ခံယူပိုင္ခြင့္ေတြ ေပးအပ္လာမယ္။

သို႔မွသာ စိတ္ဓာတ္ယဥ္ေက်းမႈရွိၿပီး စိတ္ဓာတ္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈႏွင့္အတူ လူသား၀ါဒ အေျခခံတဲ့ ဒီမိုကေရစီ လူ႔ေဘာင္ကို ခ်ီတက္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

မင္းမ်ဳိး၀င္း(ရန္ကုန္တကၠသိုလ္)
Friday Times News Journal (Vol:1,No.6)