ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးခေလာက္ဆန္မႈတစ္ခုျဖစ္လာတ ိုင္း လူေတြယုတ္မာစြာခ်ေလ့ရွိေသာ မွတ္ခ်က္ တစ္ခုရွိ၏။
“ဘာသာေရးပဋိပကၡ”ဟူ၍ျဖစ္၏။ အမွန္ေတာ့ ဘာသာတရားတုိင္းသည္ သန္႔စင္မြန္ျမတ္ၾကသည္သာျဖစ္၏။ ညစ္ပတ္စုတ္ပဲ့ၾကသည္မွာ ဘာသာတရားမဟုတ္။ ထုိဘာသာကို ကိုးကြယ္ပါသည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္ၿပီး ထုိဘာသာတရား၏ အဆုံးအမကို မလုိက္နာဘဲ ငါ့ေလွငါထုိး ပဲခူးေရာက္ေရာက္ျပဳက်င့္သူမ်ားသ ာျဖစ္သည္။ ဘာသာ၀င္အခ်င္းခ်င္း ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟမ်ား ၿငိမိၾကရာမွ အေကာက္ေကာက္ခ်င္း ခ်ိတ္မိၾက၏။
တစ္ဖက္က ေသလုေအာင္ ေကာက္ေနေစကာမူ တစ္ဖက္က ေျဖာင့္ေနလွ်င္ ခ်ိတ္မိစရာအေၾကာင္းမရွိ။ တစ္ဖက္သတ္အကိုက္ခံရလွ်င္ လူကို ေခြးကိုက္သည္ဟု ဆုိရ၏။ ဟုိတစ္ဖက္ႏွင့္ သည္တစ္ဖက္ ႏွစ္ဖက္စလုံးကိုက္ၾကၿပီဆုိလွ်င္ ေတာ့ ေခြးေခြးခ်င္းကိုက္သည္ဟု ဆုိရေတာ့သည္။ မိမိတုိ႔သည္ အျခားေသာ လုပ္စရာေတြရွိေနၾကပါ၏။ ႏုိင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ စီးပြားေရးေတြလုပ္ရပါမည္။ သားေရးသမီးေရးေတြလည္း လုပ္ရပါဦးမည္။ ရန္ျဖစ္ေန၍ အက်ိဳးမရွိ။ ကုသိုလ္ႏွင့္ အကုသိုလ္ကို ခြဲျခားသိတတ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူဟုေခၚရျခင္းျဖစ္၏။ ထုိသိမႈသည္ လူသားတစ္ဦးအတြက္ အနည္းဆုံးသိသင့္ေသာ အခ်က္ပဲရွိေသးသည္။ ထုိအခ်က္ကေလးကိုမွ မသိေသးေသာသူမ်ားသည္ လူမဟုတ္ “လု”ေတြသာျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကုိယ့္အလုပ္ကုိယ္လုပ္ ကုိုယ့္ထမင္းကုိယ္ ေအးေအးေဆးေဆးစားေနၾကေသာ အျခားလူမ်ား၏ စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို လုယက္ယူေဆာင္သြားတတ္ျခင္းေၾကာင္ ့ေပတည္း။
ကၽြႏု္ပ္ျပတ္သားစြာ ေျပာလိုက္မည္။
ယေန႔ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၌ လူတို႔တစ္စတစ္စနည္းပါးလာကာ “လု”တုိ႔ တျဖည္းျဖည္းမ်ားျပားလာေနၿပီ၏။ “လု”တုိ႔သည္ လုယက္ဖုိ႔ေလာက္သာ နားလည္ၾကသည္။ ေအးခ်မ္းသာယာေသာ ေလာကကို ဖ်က္ဆီးဖုိ႔ေလာက္သာ အားထုတ္ေနၾက၏။ ထုိလူမဟုတ္ေသာ လုမ်ားသည္ ဘာသာတုိင္းတြင္ရွိေနသည္။ ဗုဒၶဘာသာထဲ၌လည္း “လု”ေတြရွိ၏။ (ဘုရားခုိးသူ၊ ဘုရားပြဲကန္ထရိုက္ဆြဲသူ၊ သံဃာေတာ္တို႔အား ေစာ္ကားသူ စသည္ျဖင့္….)၊ အစၥလာမ္ဘာသာထဲ၌လည္း “လု”ေတြရွိသည္။ ဟိႏၵဴဘာသာထဲ၌လည္း “လု”ေတြရွိ၏။ ခရစ္ယာန္ဘာသာထဲ၌လည္း “လု”ေတြရွိတတ္ၾကသာျဖစ္ပါ၏။ ထုိ“လု”တုိ႔ ယုတ္မာၾကျခင္းသည္ ဘာသာတရား၏ အျပစ္မဟုတ္ပါ။ ဘာသာတရားတုိ႔သည္ သားသမီး မေကာင္း မိဘေခါင္းဟူေသာ အေနအထား၌သာရွိေနပါ၏။ လူမဆန္ေသာ လုပ္ရပ္တုိ႔ကို လုပ္ေဆာင္ရန္ မည္သည့္ဘာသာက မိန္႔ဆုိပါသနည္း။ မည္သည့္ဘာသာတရားကမွ် မိန္႔ဆုိလိမ့္မည္မဟုတ္ေခ်။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားက သူ၏ ကမၻာေက်ာ္ကုလသမဂၢမိန္႔ခြန္းတစ္ခ ု၌ ယခုကဲ့သို႔ဆိုထားေလ၏။
“ဘာသာေရးတုိင္းသည္ လူသားတုိ႔၏ စိတ္ႏွလုံးကို သူ႔နည္းသူ႕ဟန္ျဖင့္ အသီးသီးၿငိမ္းခ်မ္းမႈေပးႏုိင္ၾက ၿပီး လူသားတုိ႔၏ စိတ္ႏွလုံးကို ယဥ္ေက်းေစႏုိင္သည္ဟု ကၽြႏု္ပ္တို႔ ယုံၾကည္ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။”
ဟူ၏။ ကၽြႏု္ပ္သည္လည္း သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီး နည္းတူ ယုံၾကည္ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။ လက္လွမ္းမီသမွ် ဘာသာတရားမ်ားကို ကၽြႏု္ပ္စြမ္းအားရွိသေလာက္ ေလ့လာခဲ့ၿပီးျဖစ္၏။ မည္သည့္ဘာသာတရားကမွ လူ႔ေလာကကို ဒုကၡေပးၾက၊ ဆူၾကပူၾက ရန္ျဖစ္ၾက၊ တုိက္ခိုက္လုယက္ၾကဟု မေျပာ။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔၏ အထြတ္အျမတ္ထားရာ သဗၺညဳတဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ေဒသနာ၌ ယခုကဲ့သို႔ရွိ၏။
“မေကာင္းတာ ဘာတစ္ခုမွ မလုပ္နဲ႔ ေရွာင္။
ေကာင္းတာမွန္သမွ် ျပည့္စုံေအာင္လုပ္။
မိမိတုိ႔ စိတ္ကေလးျဖဴေဖြးေအးခ်မ္းေအာင္က် င့္။
ဒီတရားသုံးပါးဟာ ပြင့္ၿပီးသမွ်ဘုရားရွင္တုိင္း၏
အဆုံးအမ သာသနာေတာ္ပါပဲ။ (ၾသ၀ါဒ ပါတိေမာက္)
ျမတ္စြာဘုရားရွင္တုိ႔က ထုိသို႔ေဟာၾကားေတာ္မူၾကေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔သည္ ထုိေဟာၾကားခ်က္ကို ဂရုမစိုက္ မေကာင္းတာေတြ အကုန္လုပ္ၾက၏။ ေကာင္းတာေတြ ဘာတစ္ခုမွ်မလုပ္။ စိတ္ဓာတ္ကလည္း ညစ္ပတ္စုတ္ပဲ့ ေအာက္တန္းက်ေနလိုက္ေသး၏။ ျမတ္စြာဘုရား၏ စကားကုိ နားမေထာင္ဘဲ ကိုယ္ထင္ရာကုိယ္လုပ္ျခင္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားကို ေတာ္လွန္ပုန္ကန္မႈပင္ျဖစ္သည္။ ထိုအမႈသည္ ျမတ္စြာဘုရား၌ တာ၀န္မရွိ။ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္သူတို႔၌သာ တာ၀န္ရွိ၏။
၁။ ေျခလွမ္း ၇ လွမ္း အတူတူသြားဖူးလွ်င္ (မိတၱ)မိတ္ေဆြ။
၂။ ၁၂ ရက္ အတူသြား အတူေနဖူးလွ်င္ (သဟာယ) သူငယ္ခ်င္း။
၃။ ၁ လ၊ ၁ လ ခြဲ အတူေနဖူးလွ်င္ (ညာတိ) ေဆြမ်ိဳး။
၄။ ထုိ႔ထက္ၾကာမူ (အတၱသမ) ကိုယ္ႏွင့္ထပ္တူ ႏွစ္ကုိယ့္တစ္စိတ္ပုဂၢိဳလ္။
(ဇာတကပါဠိ၊ ဧကကနိပါတ္၊ ကာဠက႑ိဇာတ္)
ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ ထုိစကားကုိလည္း နားမေထာင္ၾက။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ မိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္း၊ ေဆြမ်ိဳး၊ ကိုယ္ႏွင့္ ထပ္တူဆုိတာေတြကို စိတ္မ၀င္စား။ ေကာလာဟလေတြကိုသာ စိတ္၀င္စားၿပီး တစ္ဖက္ႏွင့္ တစ္ဖက္ ေဆာ္ၾက၏။ စဥ္းစားမလား ေသမလားဆုိလွ်င္ မစဥ္းစားဘူး ေသမယ္ဆုိေသာ လူစားေတြက မ်ားသည္။ ဒီေကာင္ေတြ အုပ္စုမ်ားလာရင္ ေထာင္ေထာင္လုပ္တယ္။ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္မွ ာ သူေဌးဆုိၾကည့္လိုက္ ဒီေကာင္ေတြခ်ည္းပဲ။ ထုိသုိ႔ ဆိုၾက၏။ ေထာင္တာကေတာ့ ပုထုစဥ္မွန္သမွ် မည္သူမဆုိ ေထာင္ၾကသည္သာျဖစ္၏။ ခ်ိဳရွိေသာ သတၱ၀ါက ခ်ိဳေထာင္သည္။ အဆိပ္ရွိေသာ သတၱ၀ါက အဆိပ္အားကုိးႏွင့္ ေထာင္သည္။ လက္နက္ရွိေသာသူက လက္နက္ႏွင့္ေထာင္သည္။ အာဏာရွိေသာ သတၱ၀ါက အာဏာႏွင့္ ေထာင္သည္။ စည္းစိတ္ဥစၥာရွိေသာသူက စည္းစိမ္ဥစၥာႏွင့္ ေထာင္သည္။ ေဆြမ်ိဳးရွိေသာသူက ေဆြမ်ိဳးအားကိုးႏွင့္ ေထာင္သည္။ ေထာင္ေထာင္ ေထာင္ေထာင္ လုပ္ျခင္းသည္ သူေတာ္ေကာင္း အလုပ္မဟုတ္ေခ်။ ဒီေကာင္ေတြၿမိဳ႕လယ္ေခါင္မွာ သူေဌးျဖစ္ျခင္းသည္ ဒီေကာင္ေတြမွာ ပိုက္ဆံရွိ၍ ျဖစ္၏။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔လည္း ပိုက္ဆံရွိလွ်င္ ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္မွာ ေန၍ ရသည္သာတည္း။ ထုိအခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ စာေရးဆရာသတင္းစာ ဆရာႀကီး လူထုစိန္၀င္းက သူ၏ ရွက္စိတ္၊ ေၾကာက္စိတ္၊ အရိုင္းစိတ္ စာအုပ္၌ ယခုကဲ့သို႔ ေရးထားေလ၏။
“ စစ္မျဖစ္မီေခတ္နဲ႔ စစ္ၿပီးကာလမ်ားမွာ လူငယ္ပညာတတ္မ်ားရဲ႕ အဓိကရည္မွန္းခ်က္က အစိုးရ၀န္ထမ္း အရာရွိလုပ္ဖုိ႔သာျဖစ္သည္။ (၇)တန္း၊ (၈)တန္းေလာက္သာ ေအာင္တဲ့သူမ်ားကလည္း ေျမတုိင္းစာေရး ေလာက္၊ ေတာေခါင္းေလာက္ေတာ့ ေမွ်ာ္မွန္းၾကတယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ဖုိ႔ စိတ္မ၀င္စားၾကဘူး။ အေရာင္းအ၀ယ္အလုပ္ကုိ ေအာက္တန္းက်တယ္လုိ႔ ယူဆၾကတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေရွးေခတ္စီးပြားေရးနယ္ပယ္အသီးသီ းမွာ တရုတ္ကုလားေတြသာ အမ်ားဆုံးလုပ္ကိုင္ၾကတယ္။ သူတုိ႔တေတြကေတာ့ သူတုိ႔ႏုိင္ငံရဲ႕ အငတ္ေဘးဆိုးႀကီးေတြက ထြက္ေျပးေရာက္ရွိ လာၾကၿပီး။ အ၀တ္တစ္ထည္ကိုယ္တစ္ခုနဲ႔ ႀကံဳရာက်ပန္း လုပ္ကိုင္စားေသာက္ ေနထိုင္ၾကရတာျဖစ္ေလေတာ့ ဘယ္အလုပ္မ်ိဳးကုိမွွ ေအာက္က်တယ္လုိ႔ သေဘာမထားၾကဘူးေလ။ (လူထုစိန္၀င္း - ရွက္စိတ္၊ ေၾကာက္စိတ္၊ အရိုင္းစိတ္ စာမ်က္ႏွာ - ၂၃)
ေရွးေခတ္လူသားေတြ စီးပြားေရး၊ အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ရတာ ေအာက္တန္းက်တယ္လု႔ိယူဆၿပီး မလုပ္ခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္က ဗမာအိမ္ေတြ ၿမဳိ႕ျပင္ေရာက္ခဲ့ၾကရတာျဖစ္ပါတယ ္။ ေရာင္းခ်ေျပာင္းေရႊ႕သြားသူ ေႏွာင္းေခတ္လူသားေတြမွာလည္း ဒါေလးကို ဒီလိုမွ မေရာင္းရင္ အဆင္မေျပလို႔သာ ေရာင္းခ်သြားရတာျဖစ္တယ္ - ဟု ဆရာလူထုစိန္၀င္းႏွင့္ စကားေျပာျဖစ္ခဲ့စဥ္ကလည္း နားေထာင္ခဲ့ရဖူး၏။။ ကၽြႏု္ပ္လည္း ပိုက္ဆံရွိလွ်င္ ထရိတ္ဒါးမွာ တစ္သက္လုံး အခန္းငွားၿပီး စာေရးေန၍ ရသည္ပင္ျဖစ္၏။
အစၥလာမ္တို႔အထြတ္အျမတ္ထား လိုက္နာက်င့္သုံးၾကရေသာ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္၌ ေအာက္ပါအတုိင္း မိန္႔ဆိုထားခ်က္မ်ားရွိ၏။
က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္သည္ အစ - မွ - အဆုံးတုိင္ ကရုဏာခ်ည္းသာတည္း။ (က်မ္းအဖြင့္)
အၾကင္သူသည္ လူအမ်ားအေပၚ၀ယ္ သနားၾကင္နာမႈကင္းမဲ့၏။ ထုိသူအား အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္ကလည္း သနားၾကင္နာေတာ္မူမည္မဟုတ္။ (ကုရ္အာန္ ပထမတြဲ - စာမ်က္ႏွာ ၂၂)
အၾကင္သူတစ္ေယာက္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ယုံၾကည္၏။ ဆြလာတ္ျပဳ၏။ သုိ႔ရာတြင္ သတၱ၀ါမ်ားအား မကူညီမရိုင္းပင္း မေပးလွဴ မေကၽြးေမြးပါလွ်င္ ထုိသူသည္ သူေတာ္စင္အစစ္အမွန္ျဖစ္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေခ်။
ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္၏ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ပါဒမ်ားတြင္ အလွဴဒါန၏ အက်ိဳးကို ေဖာ္ျပထားသည္။ (ပထမတြဲ - စာမ်က္ႏွာ - ၉)
ထုိကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္၏ သြန္သင္ဆုံးမခ်က္မ်ားသည္ မေကာင္းပါသေလာ။ ေကာင္သည္သာျဖစ္၏။ အစၥလာမ္အစစ္သည္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ႏွင့္အညီ ေနထုိင္က်င့္သုံးရန္တာ၀န္ရွိ၏။ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္က အစအဆုံးကရုဏာျပ႒ာန္းသည္။ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြက က်မ္းျမတ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ကာ ကရုဏာကင္းေသာ အလုပ္မ်ားကို လုပ္သည္ဟုဆုိလွ်င္ သဘာ၀မက်။ ထုိသူမ်ားသည္လည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ ၾကသူမ်ားျဖစ္၏။ ထုိသူမ်ားကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သနားမည္မဟုတ္။ ကရုဏာမရွိေသာသူမ်ားကို ဘယ္သူမွ သနားလိမ့္မည္မဟုတ္။ ကၽြႏ္ုပ္လည္းမသနား။ မသနားသည့္အျပင္ ဖေနာင့္ႏွင့္ေတာင္ ေပါက္ခ်င္ေသးသည္။
အစၥလာမ္သည္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ကုိမွသာ ကူညီေကာင္းသည္မဟုတ္။ အျခားေသာ ဘာသာ၀င္ လူသားမ်ားကိုလည္း လွဴဒါန္းေကာင္း ကူညီေကာင္းသည္သာျဖစ္၏။ ကုရ္အာန္က်မ္းကို တကယ္တတ္သိသူမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးၿပီးမွ သည္အခ်က္ကို ကၽြႏ္ုပ္ထည့္ေရးျခင္းျဖစ္သည္။ စာမ်က္ႏွာေပါင္း (၃၀၈၈)မ်က္ႏွာရွိေသာ ကုရ္အာန္က်မ္းကုိ ကၽြႏု္ပ္ေလ့လာၿပီးျဖစ္သည္။ အစၥလာမ္ဘာသာသည္ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္၏ သြန္သင္ဆုံးမခ်က္အရ ဘယ္လူမ်ိဳး ဘယ္ဘာသာ၀င္ကိုမွ မတရားေစာ္ကားပုိင္ခြင့္မရွိ။ သို႔ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ေသာ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္တုိ႔သည္ သေဘာထား တင္းမာၾက၏။ ကုရ္အာန္ က်မ္းျမတ္အတုိင္း မလိုက္နာ။
“အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မႏုႆလူသားတုိ႔ကို တစ္ခါတစ္ရံ ဒုကၡေပး၍ စမ္းသပ္ေတာ္မူ၏။ တစ္ခါတစ္ရံ ခ်မ္းသာေပး၍ စမ္းသပ္ောတ္မူ၏။” ( ၂၁ း ၃၅)
ထုိအခ်က္ကိုလည္း ေလးေလးနက္နက္ မေတြးေခၚမေမွ်ာ္ျမင္ မက်င့္သုံးၾက။ ဗုဒၶဘာသာ၌ ခႏၱီပါရမီ ခႏၱီမဂၤလာ စသည္ျဖင့္ ေဟာေတာ္မူသကဲ့သို႔ ကုရ္အာန္က်မ္း၌ ခႏၱီတရားကို အထူးတလည္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရမည့္အေၾ ကာင္း အရာ အမ်ားအျပားေတြ႕ရ၏။ သို႔ေသာ္ တကယ္တမ္းလိုက္နာက်င့္သုံးေသာ အစၥလာမ္ကား နည္းလွ၏။ ငါ့လူမ်ိဳး မထိနဲ႔ ခ်ထည့္လိုက္မယ္ ဟူေသာ သူက မ်ားလွေခ်၏။ အစၥလာမ္ဘာသာသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ အထူးလိုလားေသာ ဘာသာျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ေသာ အစြန္းေရာက္ၿပီး သေဘာထားတင္းမားသူမ်ားက မိမိတုိ႔ဘာသာတရားသိကၡာက်ေစမည့္ အလုပ္ေနၾကေလ၏။ ထပ္ေျပာမည္။ ထုိသူမ်ားသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ေသာ အစၥလာမ္အေယာင္ေဆာင္ လူယုတ္မာမ်ားျဖစ္ၾက၏။
ဤသုိ႔ျဖင့္ ျမတ္ဗုဒၶကို ေတာ္လွန္ပုန္ကန္သူမ်ားႏွင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ေတာ္လွန္ပုန္ကန္သူမ်ား၊ ပဋိပကၡျဖစ္ၾက၏။ လူခ်င္းျဖစ္ေသာ ပဋိပကၡ၌ ဘယ္ဘုရားကမွ ၀င္၍ ေျမွာက္ေပးေတာ္မူျခင္း မရွိခဲ့ေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘာသာေရး ပဋိပကၡဟု မေခၚသင့္ မေခၚထုိက္။ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတဦးသိန္းစိန္ကုိ ယ္တုိင္ကလည္း ဒါဟာ သာမန္ပုဂၢလိက အျငင္းပြားမႈ သာမန္မႈခင္း တစ္ခုသာဟုဆုိထားေပ၏။ ဘယ့္ႏွယ္ေၾကာင့္ အမႈႀကီးေအာင္ ဘာသာတရားကို ဆြဲထည့္ၿပီး ဘာသာေရးပဋိပကၡဆိုခ်င္ၾကပါသနည္း။ ဘာသာတရားေတြကို သိကၡာမခ်ၾကပါႏွင့္ ဟု ေျပာခ်င္သည္။ ဆက္လက္၍ ပဋိပကၡမ်ားျဖစ္ပြားပါလွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ျပည္သူအတြက္ အက်ိဳးမဲ့ရန္အေၾကာင္းသာရွိ၏။ ေခြးေဟာင္တုိင္းထ ၾကည့္သူကဲ့သို႔ ေကာလဟလေတြကို ယုံၿပီး လူလူခ်င္းေဆာ္ၾကပါလွ်င္ ေလာက၌ လူဟူ၍ ၾကည့္စရာက်န္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေခ်။ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ေသာက္က်င့္ေတြကို ျပင္ၾကဖုိ႔လုိၿပီ။ ဤေဆာင္းပါးကို ျမတ္ဗုဒၶ၏ စကားတစ္ခြန္းႏွင့္ အဆုံးသတ္လိုက္သည္။
ကလေဟာ ၀ိနာသမူလေမ၀ ေဟာတိ။
ခိုက္ရန္ေဒါသျဖစ္ျခင္းသည္ ပ်က္စီးျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္၏။
၀ိ၀ါဒေကေသာ တၱိဘာေ၀ါနာမ နတၳိ။
အခ်င္းခ်င္း အညီညြတ္ေသာ ေနရာ၌ စိတ္ခ်မ္းသာစရာမရွိ။
(ဆင္းရဲကင္းကြာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ …)
ေရႊစုန္းေခ်ာင္းဆရာေတာ္
အရွင္၀ိစိတၱာလကၤာရ
Essential Journal Volume-1 NO-41 Dated 5/7/2013
Credit to: အရွင္၀ိစိတၱာလကၤာရ (ေရႊစုန္းေခ်ာင္းဆရာေတာ္)