ဒီအပိုင္းႏွစ္ပိုင္းေၾကာင့္ပဲ လူသားဟာ အဖန္ဆင္းခံသတၱ၀ါေတြထဲမွာ အမြန္ျမတ္ဆုံး၊ အဖိုးတန္ဆံုး၊ အေကာင္းမြန္ဆုံး၊ အဆင့္ျမင့္ဆုံးျဖစ္ေနတာျဖစ္တယ္။ ပထမအပိုင္းျဖစ္တဲ့ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈ၊ ဘာသာအယူ၀ါဒဆိုတာက အာရုံငါးပါးနဲ႔ထိေတြ႔လို႔ရတဲ့အရာမဟုတ္။ ႏွလုံသားရဲ႕အေရးျဖစ္တယ္။ အတြင္းသားရဲ႕အေျခအေနျဖစ္တယ္။ ႏွလုံးသားရဲ႕ထူးျခားတဲ့အေျခအေန တစ္ရပ္သာျဖစ္တယ္။ ကိုးကြယ္ခံထိုက္သူနဲ႔ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္သူတို႔ရဲ႕ဆက္သြယ္ေရးသာလွ်င္ျဖစ္တယ္။ ဘယ္သူမဆို လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ႏိုင္တယ္။ လြတ္လပ္စြာ ယုံၾကည္ႏိုင္တယ္။ လြတ္လပ္စြာ ခံယူႏိုင္တယ္။ ဘယ္သူက ဘယ္သူကိုမွ ေ၀ဖန္ပိုင္ခြင့္၊ တားဆီးပိုင္ခြင့္၊ ဟန္႔တားပိုင္ခြင့္၊ ပိတ္ပင္ပိုင္ခြင့္၊ ဖိႏိွပ္ပိုင္ခြင့္၊ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ပိုင္ခြင့္၊ ေႏွာက္ယွက္ပိုင္ခြင့္၊ ေစာ္ကားပိုင္ခြင့္ လုံး၀မရွိပါ။ မိမိ၏ေမြးရာပါ လြတ္လပ္တဲ့ သေဘာဆႏၵနဲ႔ ၊ မိမိႏွလုံးသားခံစားခ်က္နဲ႔ ယုံၾကည္ႏိုင္တယ္၊ ကိုးကြယ္ႏိုင္တယ္၊ ခံယူႏိုင္တယ္။ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈ၊ ဘာသာအယူ၀ါဒ မတူကြဲျပားတာကိုအေၾကာင္းျပဳကာ လူမ်ဳိးေရးခြဲျခားဆက္ဆံတာ၊ ဖိႏိွပ္ခ်ဳ ပ္ခ်ယ္တာ၊ ေစာ္ကားအႏိုင္က်င့္တာေတြဟာ ဒုတိယတစ္ပိုင္းျဖစ္တဲ့ ကိုယ္က်င့္တရားညံ့ဖ်င္းမႈ၊ အျပဳအမူေအာက္တန္းက်မႈ၊ လူအသိုင္းအ၀ိုင္းနဲ႔ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး တစ္ဖက္စြန္းေရာက္မႈေတြသာျဖစ္တယ္။ လူသားတစ္ဦး(သို႔)လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းျဖစ္ပါလွ်က္ လူကိုလူလိုမျမင္၊ လူကိုလူလိုမဆက္ဆံ၊ လူကိုလူလို တန္ဖိုးမထား၊ လူသားတို႔အက်ဳိးစီးပြားကို မငဲ့ကြက္ဘဲ မိမိဘ၀ရပ္တည္ဖို႔ စားျခင္းေသာက္ျခင္း၊ အိပ္ျခင္း၊ မိမိအလိုဆႏၵေတာင့္တမႈကိုသာ ဦးစားေပးေနရုံပဲဆိုရင္ စကားေျပာၿပီး လႈပ္ရွားေနတဲ့အဆင့္ျမင့္ တိရိစာၦန္ဘ၀ပါပဲ။ မိမိေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ့လမ္းေၾကာင္းဟာ မိမိရဲ႕သမိုင္းအျဖစ္က်န္ရစ္ခဲ့မယ္ဆိုတာကိုေတာ့ သတိႀကီးစြာဆင္ျခင္ဖို႔လိုပါတယ္။အေတြးအေခၚေတြ၊ ကိုယ္က်င့္တရားေတြ၊ အျပဳအမူလုပ္ရပ္ေတြ၊ လူတစ္ဦးခ်င္း(သို႔) လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းနဲ႔ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးေတြ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းတြင္ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈ၊ ဘာသာအယူ၀ါဒကို အေျခမခံဘဲ၊လူသားစင္စစ္ျဖစ္ျခင္းကို အေၾကာင္းခံ၍ လူသားအခ်င္းခ်င္း စာနာေထာက္ထားကာ နားလည္မႈေပးၿပီး၊ မတူကြဲျပားတဲ့ အေရာင္အေသြးစုံ၊ လူမ်ဳိးစုံ၊ ဘာသာစုံ၊ ယုံၾကည္ခ်က္ ခံယူခ်က္ အေတြးအေခၚစုံလင္မႈေတြကို အင္အားတစ္ရပ္အျဖစ္ေျပာင္းလဲကာ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာတဲ့ အနာဂတ္ကို အတူတကြ ညီတူညီမွ်ရယူခံစားႏိုင္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ ၀ိုင္း၀န္းပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကပါစို႔။
---------------- မင္းမ်ဳိး၀င္း(ရန္ကုန္တကၠသိုလ္)