ဇာတ္ၫႊန္းႏွင့္ ဒါ႐ိုက္တာကလည္း တစ္ေယာက္တည္းဆိုေတာ့ ဇာတ္လမ္းမွာ ပါ၀င္တဲ့သ႐ုပ္ေဆာင္ အားလုံးကို သူ႔ေနရာနဲ႔သူ အကြက္ခ် တိုင္ပင္ၿပီး ဇာတ္႐ုပ္ပီျပင္ေအာင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခိုင္းထားေလေတာ့ တခ်ဳိ႕က ၾကမ္းျပ၊ တစ္ခ်ဳိ႕ကရမ္းျပေနသလို၊တစ္ခ်ဳိ႕က ႏုျပေနရၿပီး၊ မင္းသားကို ပရိႆတ္က မၿငိဳျငင္ေအာင္၊သနားေအာင္လုပ္ၿပီး ပို႔ေပးေနတာပါ။ တစ္ခ်ဳိ႕သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြေနရာနဲ႔အဆင္မေျပရင္ ေျပာင္းသင့္တာေျပာင္းတာေတြေတာ့ တစ္ခါတစ္ရံ ရွိတာေပါ့ဗ်ာ။
မင္းသားႀကီးနဲ႔ တစ္ခ်ဳိ႕သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြက မင္းသမီးန႔ဲအဆင္ေျပခ်င္ဟန္ေဆာင္၊ မင္းသမီးကို အေပ်ာ့ဆြဲနဲ႔ခ်ဥ္းကပ္။ မင္းသမီးကလည္း ျဖဴျဖဴစင္စင္ ႐ိုး႐ိုးသားသား ဆိုေတာ့ ဇာတ္ဆရာနဲ႔ အေပါင္းအပါေတြရဲ႕ေကာက္က်စ္မႈေတြကို အာဃာတ မထားဘဲ၊ ပရိႆတ္အတြက္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ႀကိဳးစားပမ္းစား ကျပေနရင္း တစ္ခါတစ္ခါ ဇာတ္ဆရာရဲ႕အကြက္ထဲကၽြံ၀င္မိသြားတာမ်ဳိးလည္းရွိတာေပါ့။ မင္းသမီးေတာင္ယုံတယ္ဆိုမွေတာ့ ပရိႆတ္ေတြကလည္း မင္းသားႀကီးတို႔ ဇာတ္အဖြဲ႕ကို ယုံၾကည္လာၿပီး ဆုေတြ ခ်လိုခ်။ မင္းသားႀကီးရဲ႕အလံ႐ႈး ေလာ္ဘီေတြနဲ႔ မင္းသားႀကီးကိုစပြန္ဆာလုပ္ေပးေနတဲ့ခ႐ိုနီေတြကလည္းမင္းသားႀကီးေထာက္ခံပြဲေတြ လုပ္လိုလုပ္ေပါ့။ ႏိုင္ငံတကာပရိႆတ္ေတြကေတာင္ မင္းသားႀကီးကို အထင္ႀကီးၿပီး ႏိုင္ငံျခားကိုဖိတ္ၾကားၾကသလို ေရႊဒိုင္းဆုေတြ ဘာေတြခ်ဖို႔ထိ ျဖစ္လာေသးတယ္ဗ်။
တကယ္ေတာ့ ဇာတ္ဆရာနဲ႔ အေပါင္းအပါေတြကေတာ့ မျဖစ္ျဖစ္တဲ့နည္းနဲ႔ ပရိႆတ္ႀကိဳက္ႀကိဳက္၊ မႀကိဳက္ႀကိဳက္၊ မင္းသမီးကို အသုံးခ်ၿပီး ဇာတ္ကို မရွည္ရွည္ေအာင္ဆြဲဆန္႔ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာပါ။ ဇာတ္ဆရာရဲ႕အႀကံအစည္က မင္းသမီး ေျခကုန္လက္ပမ္းက်တဲ့အထိ ဒီဇာတ္လမ္းကိုဆြဲဆန္႔သြားၿပီး ဇာတ္စင္ေပၚက မဆင္းဖို႔ ရည္ရြယ္ထားပုံရတယ္ထင္တယ္။
သ႐ုပ္ေဆာင္အားလုံးကေတာ့ ပရိႆတ္ႀကိဳက္ဖို႔၊ ပရိႆတ္ကိုအက်ဳိးျပဳဖို႔ထက္ ဇာတ္ဆရာအလိုက် ကျပအသုံးေတာ္ခံေနၾကမွာပဲ။ တစ္ခ်ဳိ႕ဇာတ္ေဆာင္ေတြက ဆက္မကခ်င္ေပမယ့္လည္း ဇာတ္ဆရာ အလိုမက်တဲ့သူေတြ ကို ဇာတ္ဆရာ ကန္ထုတ္ျပစ္တယ္ဆိုတာ မ်က္ျမင္ဆိုေတာ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ ခမ်ာလည္း ဆုုတ္စူး စား႐ူးနဲ႔ မထူးဇာတ္ခင္းေနၾကရတာပါ။ ဇာတ္ဆရာနဲ႔သူ႔ရဲ႕တစ္ခ်ဳိ႕သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြက အက်ဳိးတူပူးေပါင္း ႐ိုက္ကူးတင္ဆက္ေနတဲ့ဇာတ္လမ္း ဆိုတာလည္း သိသာထင္ရွားပါတယ္။
ပရိႆတ္ကလည္း ပထမေတာ့ ဟုတ္လွၿပီထင္ၿပီး မင္းသားကို အားေပးေနၾကတာ၊ ဆက္ၾကည့္ေတာ့မွ တစ္ေျဖးေျဖးဇာတ္႐ုပ္ကေပၚလာတယ္။ မင္းသားႀကီးခမ်ာ ပုဆိုးမႏိုင္ပု၀ါမႏိုင္ျဖစ္ကာ မ်က္ႏွာဖုံး ကၽြတ္က်ၿပီး အစြယ္ေငါေငါႀကီး ထြက္လာတာ ျမင္လိုက္ၾကေတာ့မွ ပရိႆတ္လည္း ဟာကနဲ၊ ဟင္ကနဲ ျဖစ္ၾကပါေလေရာ။
ဒါေပမယ့္ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ဒီဇာတ္က ဇာတ္ေမ်ာႀကီးျဖစ္ေနအုံးမယ္ထင္တယ္ဗ်။
ဇာတ္လမ္းျမန္ျမန္ ျပတ္ခ်င္ရင္ေတာ့ မင္းသမီးေျခကုန္လက္ပမ္းမက်ခင္ ပရိႆတ္ေတြ အေနနဲ႔
မင္းသားႀကီးနဲ႔ တစ္ခ်ဳိ႕သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြက မင္းသမီးန႔ဲအဆင္ေျပခ်င္ဟန္ေဆာင္၊ မင္းသမီးကို အေပ်ာ့ဆြဲနဲ႔ခ်ဥ္းကပ္။ မင္းသမီးကလည္း ျဖဴျဖဴစင္စင္ ႐ိုး႐ိုးသားသား ဆိုေတာ့ ဇာတ္ဆရာနဲ႔ အေပါင္းအပါေတြရဲ႕ေကာက္က်စ္မႈေတြကို အာဃာတ မထားဘဲ၊ ပရိႆတ္အတြက္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ႀကိဳးစားပမ္းစား ကျပေနရင္း တစ္ခါတစ္ခါ ဇာတ္ဆရာရဲ႕အကြက္ထဲကၽြံ၀င္မိသြားတာမ်ဳိးလည္းရွိတာေပါ့။ မင္းသမီးေတာင္ယုံတယ္ဆိုမွေတာ့ ပရိႆတ္ေတြကလည္း မင္းသားႀကီးတို႔ ဇာတ္အဖြဲ႕ကို ယုံၾကည္လာၿပီး ဆုေတြ ခ်လိုခ်။ မင္းသားႀကီးရဲ႕အလံ႐ႈး ေလာ္ဘီေတြနဲ႔ မင္းသားႀကီးကိုစပြန္ဆာလုပ္ေပးေနတဲ့ခ႐ိုနီေတြကလည္းမင္းသားႀကီးေထာက္ခံပြဲေတြ လုပ္လိုလုပ္ေပါ့။ ႏိုင္ငံတကာပရိႆတ္ေတြကေတာင္ မင္းသားႀကီးကို အထင္ႀကီးၿပီး ႏိုင္ငံျခားကိုဖိတ္ၾကားၾကသလို ေရႊဒိုင္းဆုေတြ ဘာေတြခ်ဖို႔ထိ ျဖစ္လာေသးတယ္ဗ်။
တကယ္ေတာ့ ဇာတ္ဆရာနဲ႔ အေပါင္းအပါေတြကေတာ့ မျဖစ္ျဖစ္တဲ့နည္းနဲ႔ ပရိႆတ္ႀကိဳက္ႀကိဳက္၊ မႀကိဳက္ႀကိဳက္၊ မင္းသမီးကို အသုံးခ်ၿပီး ဇာတ္ကို မရွည္ရွည္ေအာင္ဆြဲဆန္႔ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာပါ။ ဇာတ္ဆရာရဲ႕အႀကံအစည္က မင္းသမီး ေျခကုန္လက္ပမ္းက်တဲ့အထိ ဒီဇာတ္လမ္းကိုဆြဲဆန္႔သြားၿပီး ဇာတ္စင္ေပၚက မဆင္းဖို႔ ရည္ရြယ္ထားပုံရတယ္ထင္တယ္။
သ႐ုပ္ေဆာင္အားလုံးကေတာ့ ပရိႆတ္ႀကိဳက္ဖို႔၊ ပရိႆတ္ကိုအက်ဳိးျပဳဖို႔ထက္ ဇာတ္ဆရာအလိုက် ကျပအသုံးေတာ္ခံေနၾကမွာပဲ။ တစ္ခ်ဳိ႕ဇာတ္ေဆာင္ေတြက ဆက္မကခ်င္ေပမယ့္လည္း ဇာတ္ဆရာ အလိုမက်တဲ့သူေတြ ကို ဇာတ္ဆရာ ကန္ထုတ္ျပစ္တယ္ဆိုတာ မ်က္ျမင္ဆိုေတာ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ ခမ်ာလည္း ဆုုတ္စူး စား႐ူးနဲ႔ မထူးဇာတ္ခင္းေနၾကရတာပါ။ ဇာတ္ဆရာနဲ႔သူ႔ရဲ႕တစ္ခ်ဳိ႕သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြက အက်ဳိးတူပူးေပါင္း ႐ိုက္ကူးတင္ဆက္ေနတဲ့ဇာတ္လမ္း ဆိုတာလည္း သိသာထင္ရွားပါတယ္။
ပရိႆတ္ကလည္း ပထမေတာ့ ဟုတ္လွၿပီထင္ၿပီး မင္းသားကို အားေပးေနၾကတာ၊ ဆက္ၾကည့္ေတာ့မွ တစ္ေျဖးေျဖးဇာတ္႐ုပ္ကေပၚလာတယ္။ မင္းသားႀကီးခမ်ာ ပုဆိုးမႏိုင္ပု၀ါမႏိုင္ျဖစ္ကာ မ်က္ႏွာဖုံး ကၽြတ္က်ၿပီး အစြယ္ေငါေငါႀကီး ထြက္လာတာ ျမင္လိုက္ၾကေတာ့မွ ပရိႆတ္လည္း ဟာကနဲ၊ ဟင္ကနဲ ျဖစ္ၾကပါေလေရာ။
ဒါေပမယ့္ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ဒီဇာတ္က ဇာတ္ေမ်ာႀကီးျဖစ္ေနအုံးမယ္ထင္တယ္ဗ်။
ဇာတ္လမ္းျမန္ျမန္ ျပတ္ခ်င္ရင္ေတာ့ မင္းသမီးေျခကုန္လက္ပမ္းမက်ခင္ ပရိႆတ္ေတြ အေနနဲ႔
မင္းသမီးကို ၀ိုင္းရံကူညီၿပီး၊ေရႊဘတို႔ေခတ္ကလို ပိတ္ကားႀကီး ဓားနဲ႔တက္ခြဲမွပဲ၊ ပဲြၿပီးမယ္ထင္ပါရဲ႕ဗ်ာ။
_____________________________________________
m y O e w y n n _ 2 1 .7 .2 0 1 4